12-14 yaş grubu kız-erkek öğrencilerde antropometrik ve fizyolojik parametrelerin araştırlması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 12-14 Yaş Grubu Kız-Erkek Öğrencilerde Antropometrik ve Fizyolojik Parametrelerin Araştırılması Kayseri M.E.B ilköğretim okullarında okuyan 12-14 yaşlarındaki 112 adet erkek, 147 adet kız öğrenci olmak üzere 259 adet gönüllü öğrenci çalışmaya alındı. Çalışmaya katılan tüm öğrencilerin ebeveyn bilgileri ile bazı fizik profil değerleri sorulan bir anket formu doldurmaları istendi. Müracaat sırasına göre öğrencilere Nisan-Mayıs ayları içinde saat 9.00- 12.00 arasında yapılma üzere test günü randevuları verildi. Belirlenen günde gelen kız ve erkek öğrencilerden antropometrik, atletik performans ölçümleri ile spirometrik parametre bulguları elde edildi. Ölçüm ve test yoluyla elde edilen bulgular boy ve ağırlık sabit faktörlerine göre diğer tüm bulgular hem kızlar hem de erkekler arasında SPSS programı kullanılarak bilgisayar ortamında değerlendirildi. Antropometrik parametrelerden olan yaş, boy, ağırlık, kol uzunluğu, bacak uzunluğu, omuz genişliği bulguları boy ve ağırlık faktörlerine karşı değerlendirildiklerinde hem grup içinde hem de gruplar arası karşılaştırılmalarındaki farklar istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p< 0,05). Sadece büst uzunluğu bulguları hem kız hem de erkeklerde anlamlı bulunmadı (p>0,05). Anletik performansın belirlenmesinde kullanılan testlerden koşular, maksimal sınav, maksimal mekik, dik sıçrama, uzun atlama bulguları boy faktörüne karşı 60 m koşu kız-erkek öğrenciler arasında anlamlı bulunurken (p<0,05), Diğer bütün parametrelerde hem grup içinde hem de gruplar arası karşılaştırmada istatistiksel olarak anlamlı bulunmadı (p>0,05). Aynı parametreler ağırlık faktörüne karşı değerlendirildiğinde erkek öğrencilerin 30 m koşu, kız ve erkek öğrenciler arasındaki 60 m koşu, maksimal mekik erkekler ile kız ve erkek öğrenciler arasındaki karşılaştırma anlamlı bulunurken, diğer tüm bulgular hem gruplar.kendi içinde, hem de gruplar arası karşılaştırıldıklarında istatistiksel olarak anlamlı bulunmadı (p>0,05). Kız ve erkek öğrencilerin kardiovasküler bulguları hem grup içi hem de gruplar arısı karşılaştırılmalarında boy ve vücut ağırlığı faktörüne karşı anlamlı bulunmadı (p>0,05). Kız ve erkek öğrencilerin FVC, FEV1,VC bulguları boy faktörüne karşı grup içi ve gruplar arası karşılaştırıldıklarında anlamlı bulunurken (p<0.05), VE, tI, tE ve Rf bulguları aynı karşılaştırmalar yapıldığında istatistiksel olarak anlamlı bulunmadı (p>0,05). Aynı parametreler ağırlık faktörüne karşı değerlendirildiklerinde; FVC düzeyleri her ikigrupta, FEVı'dc kız ve erkekler arasında, VC'de erkekler ve kız ile erkekler karşılaştırıldıklarında istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05). Ağırlık faktörüne karşı VE, tI, tE, Rfnin grup içi hem de gruplar arası bulguları birbirleriyle karşılaştırıldıklarında istatistiksel olarak anlamlı bulunmadı (p>0,05). Sonuç olarak 12-14 yaş grubunu oluşturan, çalışmaya aldığımız kız ve erkek öğrencilerin iyi bir yönlendirme yapılarak fizik profillerine uygun branşların seçilmesi, atletik performansın sınırlarını belirleyen fizyolojik temel değerlerine uygun eğitim ve antrenman programlarıyla desteklenerek, elit sporcu kaynağına ulaşılabileceği düşüncesindeyiz. Anahtar kelimeler : Atletik performans, fizik profil, antropometri SUMMARY Researching of Antropometric and Physiological Parameters of the Male and the Female Students Group of 12-14 ages 112 male and 147 female students 12-14 age groups who studies at Kayseri M.E.B. schools; totally 259 volunter students were taken into research. Parent informations and some physic profile values of all participant sutudents were taken. According to application rank, test appointment days which are in April-May 9.°`- 12.00 were given. On the scheduled day, from the male and female students; antropometric, athletic performance measurements and spirometrie parameter findings were taken. Findings which were taken by measurement and test ways and all other findings between both boys and girls were analyzed by using SPPS program in computer according to height and weigh stationary factors. When age, height, weight, arm lenght, leg lenght, shoulder widht which are antropometric parametercs, were analyzed versus height and weight factors, both in groups and among groups statiscally it was found positive. (p<0,05). Only bust lenght findings, both in girls and boys were found illogical (p>0,05). Crosses, maxsimal exercises and forward jump, long jump findings which are test to define athletic performance; were applied and 60 meters cross between boys and girls was found positive whereas all other parameteres in groups and among groups were found illogical when it was compared (p<0,05). The same parameters, when they were compared to weight factor, 30 meters cross, 60 meters cross between boys and girls, maxsimal exercise in boys and comparison between girls and boys were found logical, whereas all other findings both in groups inside and between groups were found illogical (p>0,05). When compared to cardiovascular findings of girls and boys both in insides of groups and among groups it was found logical versus height and weight factors.Whereas FVC, FEVı,VC findings of girls and boys versus height and weight factors, were found logical both in groups and among groups, (p<0,05) VE,tI,tE and Rf findings were found statistically illogical when the same comparisons were made. When same parameters were analyzed versus weight factor; FVC levels in both groups, FEVbetween girls and boys and VC when compared between girls and boys, was found statistically illogical (p>0,05). Finally we thought, male and famele students 12-14 age groups who were taken in to reseacrh, physics chosing branch that is suitable suporhig with education exercises that is their mean physiology value, can make the students sueccesful sportsman. As a result we thought that the make and female whose ages are 12-14 can be succesful for; choosing them in suitable branches in their physical profile educating them in physiological value and training them property and by this way we thought we can active the perfect sportsman. Key words : Athletic performance, physical profile, antropometry
Collections