Genç erkek sıçanlarda vitamin E uygulamasının yer bulma öğrenmesine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IVGENÇ ERKEK SIÇANLARDA V TAM N E UYGULAMASININYER BULMA ÖĞRENMES NE ETK SÖZETVitamin E, doğal bir antioksidan olarak hücre membranında serbest radikalleri tutmak,doymamış yağ asitlerini lipit peroksidasyonundan korumak, gibi etkilere sahiptir. Vitamin E'ninön tedavisinin nörodejeneratif durumlara maruz kalan hastaların yanı sıra sağlıklı yaşlıbireylerin mental ve fiziksel kapasitesinin geliştirilmesini de kapsayan olumlu etkilere sahipolduğu belirtilmiştir. Vitamin E uygulamasının sağlıklı deneklerde öğrenme üzerindeki etkileriyeteri kadar araştırılmamıştır. Özellikle farklı yaş grupları üzerindeki etkileri konusundakiliteratür bilgileri arasında çelişkiler bulunmaktadır. Çalışmamızın amacı, Vitamin Euygulamasının genç sıçanlarda bilişsel fonksiyonlar üzerinde etkisinin bulunup bulunmadığınınMorris su tankında araştırılmasıdır.Bu amaçla, 45 adet genç erkek Wistar Albino sıçan; Kontrol grubu (0,34 ml/kg/gün serumfizyolojik uygulanan), çözücü kontrol grubu (0,34 ml/kg/gün zeytinyağı uygulanan), vitamingrubu (40 mg/kg/gün Vitamin E uygulanan) olmak üzere üç gruba bölündü. 30 günlükuygulamadan sonra Morris su tankına yerleştirilen kaçma platformunun yerini öğrenmeyetenekleri, dört ardışık günde öğrenme fazı (yeri sabit platform ile) ve beşinci gün test fazı(sabit platformun çıkarılması ile) olmak üzere iki fazda test edildi. Her gün 4 yüzdürmedenemesi yapıldı. Yüzdürme denemeleri arasında süre 30 dakikadan oluşmaktaydı. Yer bulmaöğrenmesinden 1 hafta sonra, 4 gün (4 yüzdürme denemesi /gün) süresince, platform yeri hergün değiştirilerek çalışma belleği test edildi.Yer bulma öğrenmesi ve çalışma belleğinin değerlendirmesi için kaçış platformunu bulmasüreleri ve platformlu yarı alanda geçirdikleri süreleri istatistiksel olarak analiz edildiğinde,gruplar arasında anlamlı fark bulunmadı (p>0,05). Gruplar kendi içlerinde 1. günden 5. günedoğru karşılaştırıldıklarında, tüm gruplarda platformu bulma süresi gün geçtikçe kısalırken,öğrenme performansları arttı (p<0,05).Yapılan çalışmalarda vitamin E alımının oksidatif stresin neden olduğu referans ve çalışmabelleği bozukluklarını önlediği bildirilmiştir. Literatürde oksidatif stres nedeni ile bozulmuşöğrenmeyi düzeltici etkisi olmasına karşın çalışmamızda 30 gün boyunca sürdürülen vitamin Euygulamasının, sağlıklı genç deneklerde yer bulma öğrenmesi ve çalışma belleği performansınıartırıcı etkisi olmadığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğrenme, Bellek, Morris su tankı, Vitamin E, Bilişsel fonksiyon VEFFECT OF VITAMIN E ADMINISTRATION ON LEARNINGIN THE YOUNG MALE RATSABSTRACTVitamin E functions as a natural antioxidant, scavenging free radicals in cell membrane andprotecting unsaturated fatty acids from lipid peroxidation. Vitamin E supplementation isreported to have several healthy benefits, including improvement in mental and physicalcapacity of healthy aged individuals as well as those suffering from neurodegenerativeconditions. It has not been widely reported effects on the learning. Especially contradictionsbetween age groups related to this condition are encountered in literature. In the present studywas investigated the influence of vitamin E intake on cognitive performance of young rats in theMorris water maze.Serving this purpose, 45 young male Wistar Albino rats were divided in three groups withcontrol group (0,34 ml/kg/gün saline injection), solving group (0,34 ml/kg/gün olive oilinjection) and vitamin E group (40 mg/kg/gün vitamin E injection ). After 30 dailysupplementation, rats were tested for their ability to learn the location of platform during twophases: acquisition (subsequent 4 days, fixed platform location), retention (fifth day, removedplatform). Each day consisted of four trials (interval between trials 30 minute). 1 week aftertests of spatial learning, working memory was tested for four days (4 trials/day), with theplatform located in a different position in all four consecutive days.The time spent to find the platform and the duration of time spent in half area of the mazeincluding the platform in a value representing the percentage in the total time were comparedstatistically in spatial learning and working memory. There was no significant difference inter-groups (p>0,05). All groups of animals increased learning performance while decreased thetime spent to find the platform along time from the first to the fourth day of training withingroups (p<0,05).Previous studies, vitamin E intake were concluded that prevented impairments of spatialand working memory caused by oxidative stress. Although vitamin E could be affectedto improve deterioreted learning because of oxidative stress in the literature, healthyyoung rats pretreated for 30 days with vitamin E has not improved effect on the spatiallearning and working memory.Keywords: Learning, Memory, Morris water maze, Vitamin E, Cognitive function,
Collections