Sınıf öğretmenlerinin ilkokul sosyal bilgiler dersinde görsel öğretim materyalleriyle desteklenmiş tarih öğretimine ilişkin görüşleri (Sarıkamış ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. Sınıfta görev yapan sınıf öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler dersindeki tarih konularının öğretiminde görsel öğretim materyali kullanımı ile ilgili görüşlerini tespit etmektir. Bu yönüyle araştırma ilkokul 4. Sınıf sosyal bilgiler dersi tarih konularının öğretiminde görsel materyal kullanmanın öğretmen görüşlerine göre tespit edilmesi ve konu ile ilgili olarak alınması gereken önlemler konusunda katkıda bulunması açısından önemli görülmektedir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kars İli Sarıkamış İlçesinde görev yapmakta olan otuz sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma deseninde olup veriler araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formlarından elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmada ulaşılan genel sonuçlar şöyledir: öğretmenler, görsel öğretim materyallerini soyut olan tarih konularını somutlaştırma olarak anlamlandırmaktadırlar. Öğretmenlerin öğretim materyallerini çoğunlukla ders esnasında konuyu desteklemek için kullandıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin tarih konularının öğretiminde en çok kullandıkları materyallerin harita, tarih şeridi ve kronoloji olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Görsel öğretim materyallerinin öğrenme üzerinde olumlu tutum geliştireceği, etkili öğrenme ortamı oluşturacağı, öğrencinin derse katılımını arttıracağı, kalıcı öğrenme sağlayacağı, öğrenciye eğlenerek öğrenme ortamı oluşturacağı sonuçlarına ulaşılmıştır. Görsel öğretim materyallerinin öğrencilerin yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, zaman -kronoloji algılama ve değişim ve sürekliliği algılama becerilerinin kazandırılmasında etkili olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin tarih konularının öğretiminde en çok ihtiyaç duydukları materyallerin videolar olduğu tespit edilmiştir. The goal of this research is to assess the use of visual aids in teaching history in social studies classes according to the views of the elementary school 4th grade teachers. In this regard, this research might be considered important in that the use of visual aids in teaching history in 4th grade social studies class is determined by the views of teachers and the final results of this research contribute to the measures that must be taken. The task force of this research consists of thirty teachers who served in Sarıkamış, Kars in 2017-2018 school year. The research has been conducted in the pattern of qualitative research and the data have been gathered via a half-structured interview form which has been developed by the researcher. The data that have been gathered by the half-structured interviews have been evaluated with the use of descriptive analysis. Overall results of the research are: The teachers identify the visual aids as a method of materialization of more of an intangible historical subjects. The most used visual aids are maps, timeline and chronology. The visual aids help the teachers in supporting their teachings. They develop a positive attitude on comprehending the historical subjects. They create an effective environment for learning. They increase the students' involvement in the class. They provide more permanent learning for students. They make the classes more enjoyable for the children. They are highly effective in acquiring the skills of creative thinking, critical thinking, perception of time, chronology, change and consistency for the students. Finally, it has been discovered that the most needed visual materials for teaching are videos.
Collections