10-15 yaş işitme engelli öğrencilerde sportif eğitsel oyunların fiziksel gelişimlerine etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı, 10-15 yaş aralığındaki işitme engelli öğrencilere eğitsel oyunlar oynatılarak, oyunların öğrencilerin fiziksel gelişimlerini etkileyip etkilemediğini Eurofit Test yöntemini kullanarak incelemektir.Materyal ve Metot: Araştırmanın evrenini Erzurum il merkezinde eğitim veren Dede Korkut işitme engelliler ilköğretim okulunda öğrenim gören 120 (64 erkek +56 kız) öğrenci oluştururken, araştırmanın örneklemini ise Dede Korkut işitme engelliler ilköğretim okulunda öğrenim gören öğrenciler arasından tesadüfî olarak seçilen 80 (40 kız + 40 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem grubunu oluşturan 80 kişi ise tesadüfî olarak 40'ar kişi (20 kız + 20 erkek) iki gruba ayrılarak kontrol grubu ve çalışma grubu oluşturulmuştur. Kontrol grubuna her hangi bir çalışma yaptırılmadan sadece daha önceden belirlenen testlere tabi tutulmuşlardır. Katılımcı öğrenciler 10-15 yaş aralığında bulunmaktadır. Çalışmalara başlamadan önce öğrencilere Brockport fiziksel uygunluk testleri uygulanarak sonuçları kaydedildi. Çalışma grubuna öncelikli olarak 16 haftalık özel hareket eğitimi programı yaptırıldı. 16 haftalık eğitim sonrasında aynı testler öğrencilere tekrar uygulanılarak veriler kaydedilmiştir.Bulgular: Araştırmada kaydedilen veriler istatistik analizleri SPSS 16.00 paket programı kullanılarak bulgulara ulaşıldı. Araştırmada kontrol grubu ve çalışma grubu arasında esneklik, denge gibi motor becerileri arasında ve aynı zamanda işitme engelli öğrencilerin ön test ve son test değerleri arasında yine esneklik, denge, kuvvet gibi motor becerileri arasında anlamlı farklılıklara ulaşılmıştır(P<0.05, P<0.01).Sonuç: Engelli öğrencilere eğitsel oyunların öğrencilerin fiziksel gelişimlerini olumlu yönde etkilediği yapılan araştırma sonucunda ortaya çıkarılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eurofit testleri, Eğitsel Oyunlar, Fiziksel Gelişim, İşitme Engelliler Investigation of the Effect of Sports Education Games on 10-15 Age Deaf Student's Physical DevelopmentAim: The purpose of this study is to analyze the possible effects of educational games to the physical development of deaf students aged between 10 and 15 by Eurofit tests.Material and Method: The scope of this study is 120 students (64 male and 56 female) studying in Dede Korkut Deaf School in Erzurum. The sample of this study is randomly selected 80 students (40 male and 40 female) studying in Dede Korkut Deaf School in Erzurum. Study group and control group were formed by dividing 80 students randomly into two groups of 40. The students were aged between 10 and 15. Control group didn't do anything; they were only applied tests. Before starting the study the children were applied Brockport physical tests and the data was saved. Special movement education for 16 weeks was applied to the study group and after 16 weeks education same tests were applied to the children and the data was saved.Results: The data of the study was analyzed by using SPSS 16.00 test. In the study it was found out that there are significant differences between control and study group and also between pre-test and final tests findings of deaf students in terms of motor skills like flexibility and balance(P<0.05, P<0.01). Conclusion: It was found out that educational games have positive effects on physical development of deaf students.Key Words: Eurofit tests, Deaf, Educational Games, Physical Development,
Collections