Sağlık hizmetlerinin pazarlanması: Hizmet tüketicileri olan hastaların sağlık kuruluşlarından beklentileri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Değişen hayat şartları ve kompleks bir yapı olan iş dünyası, pazarlamanın önemini gün geçtikçe artırmaktadır, işletmelerin bu yeni bakış açısını zamanında ve gerektiği şekilde değerlendirmeleri kendi yararlarına olacaktır. Pazarlamanın, insan sağlığıyla ilgili problemlerin çözümünde önemli bir vasıta olacağı düşüncesiyle, sağlık sektörü tez konusu olarak tesbit edildi. Zaman ve maddi açıdan karşılaşılan sıkıntılar sebebiyle birtakım kısıtlamalara gidildi. Araştırma, Erzurum il merkeziyle sınırlandırıldı. Tüm sağlık birimleri yerine, Numune, SSK ve Özel Şifa hastahaneleri araştırma kapsamına alındı. Anket uygulanan hastaları belirleme ve hastahaneler açısından farklı yöntemler uygulandı. Bu araştırmanın amacı, ilgili kuruluşlardaki mevcut durumu tesbit edip, pazarlama bakış açısından çözüm önerilerinde bulunmaktır. Daha sonra yapılabilecek araştırmalara yön göstermek gibi diğer bir amaç da güdülmüştür. Bu amaçla yürütülen çalışmada, hastaların çeşitli demografik özellikleri ile problem olarak algılanabilecek fiziksel ve fonksiyonel faktörler arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Ayrıca belirli konularla ilgili olarak verilen yargıların, hastalar tarafından ne oranlarda benimsendiği araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarının, ilgili sağlık kuruluşlarının yöneticileri, bu kuruluşlarda tedavi gören hastalar ve konuya değişik bakış açısıyla yaklaşacak yeni araştırmacılar için önemli ip uçları vereceği ümit edilmektedir. The changing life conditions and complicated business world have gradually increased the importance of marketing. When the enterprises consider this new view of point, they will benefit from the changing conditions. The health sector was determined as a subject of thesis because marketing might be an instrument to solve the healt problems of people. Some kind of restrictions have been considered on doing this study due to time and material limitations. The study has been restricted in Erzurum province. Numune, SSK and Özel Şifa Hospitals have been included to research instead of all health institutions. The different methods have been applied to the different hospitals in order to determine the patients applied interview. The aim of this study is to determine the existing situation in the related institutions and to bring suggestions with regard to marketing. It is also aimed to show direction to studies which will be done the latter one. For this purpose, in this study, the relationships between the demographic features of patients and the physical-functional factors which might be perceived as a problem were tried to determine. It is hoped that the results that we have obtained will give the important clues to the managers of the related health institutions, the patients who take medical treatment, and the new researchers who will approach to this subject with different view of point.
Collections