Ağrı ilindeki ilkokullarda ve ilköğretim birinci kademede görev yapan öğretmenlerin yönetsel sorunlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada Ağrı ilindeki ilkokul ve ilköğretim birinci kademede çalışan öğretmenlerin yönetsel sorunlarının nedenlerine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Öğretmenlerin yönetsel sorunlarının nedenlerine ilişkin görüşlerini belirlemek üzere otuzdört sorudan oluşan anket toplam ikiyüz öğ retmene uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini Ağrı ilindeki yirmi ilkokul ve ilköğretim birinci kademe öğretmenlerinden seçkisiz örneklem yöntemi ile seçilen ikiyüz öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre; öğretmenlerin yaşanılan yönetsel sorunların nedenleri konusundaki görüşleri şu noktalar altında top lanmıştır. 1- Yaşanılan yönetsel sorunların bir kısmı öğretmenlerin kendi hatalarından, 2- Önemli bir kısmı yöneticilerin yetersizliklerinden, 3- Bir kısmı da Bakanlık merkez teşkilatının öğretmenlere karşı yapmakla yükümlü olduğu görevleri yeterince yerine ge tirememesinden kaynaklanmaktadır. SUMMARY tn this research, the comments regarding the causes of the ad ministrative problems faced by the elementary school and elemantary first level teachers in the city of Ararat have been analysed. Inorder to determine the causes of the administrative problems faced by the te achers, a survey of thirty-four questions have been asked to two hund red teachers. The sample of the research is made up of two hundred teachers who have been selected via the nonselective sampling method amongst the elemantary school and elementary first level teachers of twenty scho ols. According to the findings of the research; the views of the teachers regarding the administrative problems they face can be outlined under these headings: 1- Some of the administrative problems are due to their own mis takes, 2- A majority of them due to the deficiency of the administrators. 3- Another part due to the central corporation not fulfilling its li abilities towards the teachers. II
Collections