Resim-iş eğitimi bölümü öğrencilerinin kişilik özellikleri ile resim yapmaları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, Resim-İş Eğitimi Bölümü öğrencilerinin kişilik özellikleri araştırılmış ve resim yapmaları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, 1994-1995 öğretim Yılında Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Bölümü öğrencisi 25 kişiden oluşmuştur. Öğrencilerin kişilik özellikleri, Hacettepe Kişilik Envanterinin Kişisel Uyum alt ölçeklerini oluşturan, Kendini Gerçekleştirme (KG), Duygusal Kararlılık (DK) Psikotik Belirtiler (PB) ve Nevrotik Eğilimler (NE) ile ölçülmüştür. Öğrencilerin resim yapmaları arsındaki ilişki ise, KOCH'un ağaç testi uygulanarak, ağaç testi yorumlamasıyla ölçülmüştür. Kişilik özellikleri testinden ortaya çıkan, normal puanlı bireyler, düşük puanlı bireyler ve yüksek puanlı bireyler ayrı ayrı değerlendirilerek resimleriyle karşılaştırılmıştır Araştırmada elde edilen bulgular özetle aşağıda verilmiştir. İster yazıda ister resimde olsun, çizgilerin incelenmesi bize, kişiliğin bütünü üzerinde; ya da zihinsel seviye veya karakterin farklı yanlan hakkında, ilginç sonuçlar kazandırma olanağı sağlamaktadır. II ABSTRACT In this research, the Personal features of the students of drawing class have been examined and the correlation beetveen their characters and their drawing ability have been analyzed. The subjects of the research are 25 of students from Kazım Karabekir Educational Faculty, Drawing Department, in 1994 - 1995 education term. The personal features of the students have been evalnated according to sub-measurements of Hacettepe Personality Inventory; tha is, Self Actunalization, (SA), Sensitive Determinizm (SD), Psychological Signals (PS), and Nevrotic Tendency (NT). The correlation between their characters and drawing ability has been measured by the Tree- Test of KOCH. The subjects were classified in three levels; low, normal and high according to results of their personality tests. Then their personality test results were compared with their pictures. The foundings of the research were given briefly below: The examination of lines both in writing and drawing enables us to understand their personalty.
Collections