Erzurum`da orta öğrenim yurtlarında barınan 13-17 yaş grubu gençlerde dini yaşayış
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ ERZURUM'DA ORTA Ö?RENİM Ö?RENCİ YURTLARINDA BARINAN 13-17 YAŞ GRUBU GENÇLERDE DİNİ YAŞAYIŞ Adnan KÜÇÜKALİ Danışman : Yrd.Doç. Dr. Hüseyin CERTEL 1996, SAYFA: 105 Jüri : Yrd.Doç. Dr. Hüseyin CERTEL Ülke nüfusunun sayısal çoğunluğunu teşkil eden gençlerin büyük çoğunluğu orta öğrenime devam etmekte ve bunların bir kısmı yurtlarda barınmaktadır. Kişinin ilerki gelişim dönemlerinde pek fazla değişmeyen kanaat, inanç ve yaşayış biçimlerinin özellikle bu gelişim döneminde netleştiği dikkate alınarak 13-17 yaş grubu gençlerinin dini yaşayışı incelemeye değer önemli bir konu olarak görülmüştür. Bu nedenle Erzurum şehir merkezindeki orta öğrenim öğrenci yurtlarında barınan gençler üzerinde anket çalışması yapılarak sonuçlar değerlendirilmiştir. Bu araştırmada.dini realitenin ilk defa şuurlu ve anlaşılır bir biçimde algılanıp, kabul edildiği dönemin, ergenlik çağı olduğu ortaya çıkarılmıştır. Gençlerin dine karşı duydukları ilgi ve ihtiyaç, uygun bir şekilde tatmin edildiğinde, onların dini yaşantılarında bir canlılık görülmektedir. Özellikle Erzurum bölgesinde yetişen ve öğrenci yurtlarında barınan gençlerin büyük çoğunluğunun, sosyo-kültürel ortamın da etkisi ile dini tutum ve davranışlar sergiledikleri açık şekilde görülmüştür. ABSTRACT MASTER RELIGIOUS LIFE OF HIGH SCHOOL STUDENTS (13-17 AGED) STAYİNG DORMITORIES IN ERZURUM Adnan KÜÇÜKALİ Supervisor : Yrd.Doç.Dr. Hüseyin CERTEL 1996, PAGE: 105 Jury : Yrd.Doç.Dr. Hüseyin CERTEL A great number of our youths, consist of a large number of our country's population, are attending high school a part of these students are staying at the dormitories. Convince, belief and live, which are elucidated between 13 and 17 ages, are supposed to be not changed completely in later ages. Because of this we set this subject very important and decided to research religious life of high school stundents staying dormitories in Erzurum. We asked questions to them and results are evaluated in second and third chapters. This study puts forward that religious reality is consciously and inteligible accepted by these students if religious needs of these students are replied, enaugh their lives will be influanced positively. Especially, a great number of students living in Erzurum dormitories are manifested a religious manner and a good behaviours because of socio-cultural effects.
Collections