Keman öğretim programında öngörülen temel hedeflerin gerçekleşme durumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, `Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü Keman Öğretim Programında Öngörülen Temel Hedeflerin Gerçekleşme Durumu` incelenmiştir. Çalışmada, psiko-motor, bilişsel ve duyuşsal davranışları ölçmek için, araştırıcı tarafından sınama-ölçme durumları ölçekleri hazırlanmış ve deneklere uygulanmıştır. Betimsel ve uygulamalı bir temele dayanan bu araştırma, 1995-1996 yılında Müzik Eğitimi Bölümü, 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında okuyan u28`i kız, `12`si erkek olmak üzere toplam `40` denek üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ölçüm araçlarından elde edilen verilere gerekli istatistiksel analizler uygulanmış ve araştırmada geliştirilen sekiz hipotezin doğrulukları saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmada, birinci aşamada, Müzik Eğitimi Bölümü keman öğretim programına ilişkin psiko-motor, bilişsel ve duyuşsal hedef ve davranışların birbirleriyle olan ilişkileri ele alınmış; ikinci aşamada ise, öğrenim yaşantısı (sınıf düzeyi), cinsiyet ve yaş değişkenlerinin, gerçekleşen hedef ve davranışlar üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışmada, keman öğretiminin gerçekleşmesini sağlayan psiko-motor, bilişsel ve duyuşsal davranışlardan elde edilen bulgular, söz konusu davranışların yüksek bir düzeyde gerçekleştiğini ortaya koymuştur. Bu temel değişkenlerin yanında, öğrenim yaşantısı, cinsiyet ve yaş gibi değişkenlerin de, bu davranışların gerçekleşmesinde kısmen etkili olduğu görülmüştür. ABSTRACT In this study, `The Realization Situation of the Basic Goals Plannet in the Programme of Violin Teaching in the Department of Music Education of Atatürk University Kazım Karabekir Faculty of Education` was investigated. During the study, sensorial test measure scales were prepared by the investigator to measure the psycho-motor, cognitive and sensorial behaviours and this scales were applied to the subjects. This study that depends on the descriptive and applicable basis was carried out on totally `40` subjects of which the `28` were male and `12` male third, and fourth classes in the Department of Music Education. The necessary statistical analyses were applied to the data obtained from the means of measurement, and the reliability of the eight hypothesis developed during the study was tried to be confirmed. In the first step of the study, the degree of realization of the psycho motor, cognitive and sensational of goals and behaviours and the relationships of these realized goals and behaviours with each other were all studied and the effects of class level sex, and age variables on the realized goals and behaviours were examined in the second step. The data obtained from the psycho-motor cognitive and sensational behaviours that provide the realization of violin teaching have shown the behaviours in question have come true in the highest level in this study besides these basic variables, it was observed that education life, sex and age were in part, effective in the realization of such behaviours
Collections