Erzurum ilindeki 33 belediyede belediye hizmetlerinin pazarlanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ ERZURUM İLİNDEKİ 33 BELEDİYEDE BELEDİYE HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI Mahmut TURAN Danışman: Prof. Dr. Uğur GÜLLÜLÜ Jüri: Prof. Dr. Uğur GÜLLÜLÜ Bu çalışma, kentsel alanda yaşayan insanlara hizmet vermekle yükümlü olan belediyelerin, bu hizmetleri verirken pazarlama biliminden ne kadar faydalandıklarının yada faydalanıp faydalanmadıklarının ortaya çıkarılması amacıyla yapılmış ve bu doğrultuda hazırlanan anket formları ilgili belediyelere doldurtularak sonuçlar incelenmiştir. İnceleme sonucunda, belediyelerin pazarlama bilimin den yeterince faydalanmadıkları, özgelirlerinin yetersiz olduğu, gerektiğinden fazla personel çalıştırıldığı, çalıştırılan personelin yeterince organize edilemediği ve fiziksel olanakların kısıtlı olduğu görülmüş, bu nedenle belediyelerin belde sakinlerine vermeleri gereken hizmet leri tam olarak veremedikleri anlaşılmıştır. ABSTRACT Master Thesis A STUDY ON MARKETING OF MUNICIPALITY SERVICES IN 33 MUNICIPALITIES IN ERZURUM Mahmut TURAN Supervisor: Prof. Dr. Uğur GÜLLÜLÜ Jury: Prof. Dr. Uğur GÜLLÜLÜ This study was carried out to investigate wehether the municipalities that are responsible for services to people in cities were profit by marketing science or not. The results, that was obtained from the questionnaire forms filled by municipalities were studied and interpreted. Our findings indicate that municipalities do not utilize marketing science sufficiently to serve their purposes. Additionally it was concluded that municipalities incomes other than goverment subsidies and local taxes was insufficient, personnel number was more than need, the organization of the personnel was insufficient. For this reasons, the municipalities service to the people living in cities are at inadequate levels.
Collections