1981-1995 yılları arasında ÖSS ve ÖYS`de çıkmış Türkçe sorularının dil bilgisel açıdan incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
I ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ 1981-1995 YILLARI ARASINDA ÖSS VE ÖYS'DE ÇIKMIŞ TÜRKÇE SORULARININ DİL BİLGİSEL AÇIDAN İNCELENMESİ FATİH ARTUÇ Danışman: Yrd. Doç. Dr. Mukim SA?IR 1997, Sayfa Jüri:Yrd. Doç. Dr. Mukim SA?IR Bu çalışma 1981-1995 yıllan arasında üniversite sınavlarında çıkmış Türkçe sorularının özelliklerini incelemekte, ÖSS ve ÖYS sorularına paralel olarak Türkçe konularını içermektedir. Eser 9 ayrı bölümden oluş maktadır. I. Bölümde, (Giriş) Üniversite sınav sistemi hakkında bilgi verilmektedir. II. Bölümde, anlam bilgisi başlığı altında kelime, cümle anlamı ve paragraf konuları ve bu konulara yönelik sorular ele alınmıştır. III. Bölümde, kelime türleri ve kelime türleriyle ilgili sorular üzerin de durulmuştur. IV. Bölümde, yapı bilgisi hakkında bilgi verilerek konuya yönelik soruların incelenmesi yapılmıştır. V. Bölümde, söz dizim adı altında cümlenin öğeleri, cümle çeşitleri ve bu iki konuya yönelik sorular üzerinde durulmuştur. VI. Bölümde, anlatım bozukluklarının oluşum nedenleri örnek sorularla maddeler hâlinde anlatılmıştır. VII. Bölümde, ses bilgisi, Türkçe'deki sesler ve ses olayları hakkın da bilgi verilerek, konuya yönelik sorular incelenmiştir. VIII. Bölümde, imlâ-noktalama başlığı altında, yazım kuralları ve noktalama işaretlerinin görevleri hakkında bilgi verilmiştir. IX. Bölümde (Sonuç) eserin genel bir değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu çalışmanın oluşturulmasında yararlanılan eserlerde `Kaynaklar` bölümünde gösterilmiştir. n ABSTRACT MASTERTHESİS LINGUISTIC EXAMINATION OF TURKISH LITETATURE QUESTIONS ASKED IN OSS AND EXAMINATIONS BETWEEN 1981 AND 1995 FATÎH ARTUÇ Advisor: Assitant Prof. Dr. Mukim SA?IR 1997, page Jury: Assitant Prof. Dr. Mukim SA?IR This study examinates the linguistic properties of Turkish literature questions asked in University Examinations between 1981 and 1995, and contains Turkish litetature subjects parallely to the OSS and OYS questions. This work consist of nine chapters. In the first chapter. Inraduetion, it is being given about University examination system. In the second, under the semantic title; word, sentence meaning, subjects of paragraph and questions about these subjects hi examined. In the third, it is being condensed over the word kinds and questions related to word kinds. In the fourth, giving knowledge about morphology, guestions being orientated to the subjects have been examined. In the fifth, under the word order title ; elements of sentence, sentence kinds and questions to these have been examined. In the sixth, formation causes of deformation in expression have been explained with example questions in order. In the seventh, giving knowledge about phonetics, sounds in Turkish and sound events, questions about these have been expressed. In the eight, under the title dictation - punctuation marks it is being given knowledge about writing rules and functions of punctuation marks. In the nineth, result, a general evaluation of this work have been done. Works used in the formation of this study have also been in the Source section.
Collections