Otomobil talebi ve otomobil talebini etkileyen faktörler Erzurum il merkezinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ OTOMOBİL TALEBİ VE OTOMOBİL TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ERZURUM İL MERKEZİNDE BİR UYGULAMA Ömer YILMAZ Danışman: Yrd. Doç. Dr. M. Sinan TEMURLENK 1997, SAYFA: 83 Jüri : Günümüzde otomobil, insan yaşamının ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Zamanın insan yaşamında çok önemli bir unsur haline gelmesi ve şehirleşmenin de giderek yaygınlaşması neticesinde otomobile duyulan ihtiyaç daha da artmaktadır. Bu çalışmada, öncelikle çeşitli istatistiklere dayanan veriler kullanılarak Türkiye ve Erzurum'daki otomobil parkı, 1960-1980 ve 1980 sonrası dönemler olmak üzere iki temel dönem içerisinde inceleme konusu yapılmıştır. Daha sonra Erzurum il merkezini kapsayan bir anket düzenlenerek Erzurum il merkezinde yaşayan hanehalklarının çeşitli demografik özelliklerinin otomobil talep etmede ne derece etkili oldukları tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada bağımlı yardımcı değişkenli modellerden; doğrusal olasılık modeli, logit model ve probit model kullanılmıştır. Hanehalklarının on ayrı özelliği dikkate alınmış ve bunlardan; meslek, eğitim, toplam hanehalkı geliri, hanehalkının sahip olduğu dayanıklı tüketim mallarının sayısı ve tasarruf yapabilme gücü anlamlı değişkenler olarak görülmüştür. Yaş, medeni durum, çocuk sayısı, ailede çalışan fert sayısı ve konut durumunun ise otomobil sahipliğinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı saptanmıştır. ABSTRACT MASTER THESIS AUTOMOBILE DEMAND AND FACTORS AFFECTING IT AN APPUCATION IN THE MUNICIPALITY OF ERZURUM Ömer YILMAZ Supervisor : Assistant Prof. Dr. M. Sinan TEMURLENK 1997, Pages: 83 J u ry : Automobiles, today, turned out to be an important part of human life. With the increasing value of time for human life and rapid urbanization the need for otomobiles has further raised Using data based on various statistics, the automobile park in Turkey as well as in Erzurum was primarily examined in this study for the 1960- 1980, and post 1980 periods. Later, a questionaire aiming to determine the extend to which various demographic characteristics affect automobile demand was contucted in Erzurum municipality. Linear probability, logit and probit models which are models with dependent dummy variable were employed. Ten different characteristics of househould were taken into account. Among them, accupation, education, aggregate household income, the number of enduring consumption goods the houshoid own, and the capability of saving appeared to be significant variables.Age, marital status, residence type, and the number of children and working people in the family, on the other hand.appeared to be insignificant variables for the ownership of automobiles.
Collections