Din dilinin mantıki statüsü üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ DİN DİLİNİN MANTIKİ STATÜSÜ ÜZERİNE BİR İNCELEME Haydar ARSLAN Danışman: Yrd. Doç. Dr. Vahdettin BAŞÇI 1997 -SAYFA: 39, Jüri : Yrd. Doç. Dr. Vahdettin BAŞÇI Bu çalışmanın konusunu, din dilinin mantıkî statüsünün tahlili, din dili ve dil problemleri oluşturmaktadır. Bu konular işlenirken; konuya temel oluşturması bakımından, birinci bölümde genel dil problemleri üzerinde durulmakta ve konuyla ilgili teori ve düşünceler sunulmakta; ikinci bölümde konu daha özelleştirilip, Tanrı hakkındaki konuşma üzerinde yoğunlaşmakta ve son dönem düşünürlerinin konuya bakış açıları gerek açımlama gerekse karşılaştırma şeklinde sunulmakta; üçüncü bölümde ise, din dilinin içerildiği metinlerin doğru anlaşılıp isabetli ve tutarlı değerlendirme yapılabilmesi için gerekli minimum şartlar belirtilmekte ve böylece din dilinin mantıkî statüsünün, bir şekilde, belirlenebilmesi imkanı sunulmaktadır. Konu işlenirken, tüm din dili tartışmalarının kaynağının dil oluşu üzerinde durulup, gerektiğinde dil bilimcilerin görüşleri de sunulmaktadır. Ancak, genel olarak, bu çalışmanın temel eksenini din dilinin olgusallığı, anlamlılığı, doğrulanabilir/yanlışlanabilirliliği ve dini tecrübenin din dilindeki yeri gibi konular oluşturmaktadır. Bu doğrultuda, Wittgenstein, R.M.Hare, J.Hick, R.Swinburne, R.B.Braithwaite, A.J.Ayer, M. Aydın, T.Koç ve diğer düşünürlerin değerli görüşleri sunulmaktadır. II ABSTRACT MASTER THESIS A STUDY ON THE LOGICAL STATION OF RELIGIOUS LANGUAGE Haydar ARSLAN Supervisor: Yrd. Doç. Dr. Vahdettin BAŞÇI 1997 -PAGE: S? Jury : Yrd. Doç. Dr. Vahddettin BAŞCI The subjeî of this study, analysis of the logical station of religious language. To work of this subject; In the first chapter on the problems of language have been pused in general; In the second chapter, the subject was specialized and it was to became dense on the speak about God; In the last chapter, the minimum conditions have been appeared so that consistent evaluation of text of religious language has been determined, in the one way. The main axis of this study has been phenomenon, meaningful or meanigless, verifiable or falsifiable of relegious language and the station of religious experiment in the religious language. The worthy opinions of Wittgenstein, R.M.Hare, J. Hick, R.Swinburne, R.B. Braitwaite, A.J.Ayer, M.Aydın, T.Koç and other thinkers had been offered as well.
Collections