Avrupa`da üniversitenin doğuşu ve gelişimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
V ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ AVRUPA'DA ÜNİVERSİTENİN DOĞUŞU VE GELİŞİMİ Ali Osman ENGİN Danışman: Yrd.Doç.Dr.Selami SÖNMEZ 1998-Sayfall5 Jüri: Yrd.Doç.Dr.Selami SÖNMEZ Doç.Dr.Remzi Y.KINCAL Yrd.Doç.Dr.H.Ömer BEYDOĞAN Avrupa'da Üniversitenin Doğuşu ve Gelişimi adlı çalışmamızda, modern Avrupa üniversitelerinin doğuşunu ve gelişmesini sağlayan tarihi süreci incelemeye çalıştık. Çalışmamızın birinci bölümünde, eğitim kavramı ve üniversitenin tanımını ifade etmeye çalıştık. İkinci bölümünde, milattan önce Avrupası'nda düşünce, bilim, eğitim, öğretim ve ilk özel eğitim-öğretim kurumları ile ilgili olarak bilgi verdik ve özellikle de Helenizm ve Roma dönemlerine ait eğitim ve öğretim etkinliklerini mümkün olduğunca geniş olarak inceledik. Üçüncü bölümde, Antik Hıristiyanlık ve Orta Çağda bilim, eğitim, öğretim ve eğitim- öğretim kurumlarından bahsettik. Üniversitenin doğuşunu hazırlayan öğretim kurumları, erken üniversitenin teşkilatı, kültürel ve idari yapısını inceledikten sonra geçmişten günümüze Avrupa'yı temsil eden birkaç Avrupa üniversitesi hakkında daha fazla bilgi vermeyi planladık. Sonuç bölümünde, önemli sosyal, ekonomik, politik ve kültürel roller üstlenen eğitim sistemi ve üniversitelerin genel bir değerlendirmesi yapılarak önemli sorunlar üzerinde durulmuştur. Diğer taraftan ideal ve modern bir üniversite modeli ile ilgili olarak önerilerimizi de ortaya koyduk. VI ABSTRACT MASTER THESIS THE ARISING AND DEVELOPMENT OF UNIVERSITY IN EUROPE Ali Osman ENGİN Supervisor: Yrd.Doç.Dr.Selami SÖNMEZ 1998-Page 1 15 Jury: Yrd.Doç.Dr.Selami SÖNMEZ Doç.Dr.Remzi Y.KINCAL Yrd.Doç.Dr.H.Ömer BEYDO?AN In our study by the name of the arising and devolepment of university in Europe, we have tried to review the historical time period of modern European universities that ensured the rise and development of modern European universities. In chapter I, we have tried to consider the description of education and university. In chapter II, we'have given some information about thought, science, education and teaching and the early private training and teaching corporations in Europe before Christianity, thus, we especially have studied the schooling activites of Helenistic and Roman ages as vide as possible. In chapter III, we have mentioned the points about science, education and educational and teaching corporations of early Christianity period and middle ages. After researching training and teaching corporations that ensured the rise of university, we have planned to give some more information about a few European Universities representing Europe from past to present. Finally, some important problems of education and universities have been reviewed by a general analysing of training system and universities having raponsiblity of importat social, economical, political and cultural parts. On the other hand we've also offered our proposals dealing with the modern and ideal university.
Collections