Cumhuriyet tarihi boyunca yabancı dil eğitimine verilen önemin dönemlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ CUMHURİYET TARİHİ BOYUNCA YABANCI DİL EĞİTİMİNE VERİLEN ÖNEMİN DÖNEMLERE GÖRE İNCELENMESİ Murat GÖKALP Danışman : Yrd. Doç. Dr. Selami SÖNMEZ 1998, SAYFA : 130 Jüri : Doç. Dr. Remzi Yavaş KINCAL : Yrd. Doç. Dr. Hacı Ömer BEYDOĞAN Bu çalışmada, Türkiye Cumhuriyeti'rün Yabancı dile verdiği önem dönemlere göre araştırılarak Yabancı Dilin okul programlarındaki müfredatı, gelişimi ve tarihi süreci ele alınmıştır. Yabancı Dil eğitiminin ülkemizdeki tarihi süreci ve dünya iletişimindeki önemi, dönemlere göre etkileri, hükümetlerin bakış açısı, öğrenci ve velilerin ilgisi, yeni metodlann uygulanması ve yabancı dille eğitim yapan okulların sayılan tespit edilmiştir. Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı ve Yüksek Öğretim Kuruluyla ilişkiye geçilerek, tarihi süreç içerisinde Yabancı Dilin Cumhuriyet Dönemindeki gelişimi ve önemi dönemlerin özelliklerine göre incelenerek, Yabancı Dil Eğitiminin gelişmesi için öneriler sunulmuştur. Ill ABSTRACT Master Thesis TURKISH REPUBLIC'S IMPORTANCE ON FOREIGN LANGUAGE HAS BEEN SEARCHED DURING THE TERMS AND THE DEVELOPMENT, HISTORICAL PROCESS Murat GÖKALP Supervisor: Yrd. Doç. Dr. Selami SÖNMEZ 1998, Page : 130 Jury : Doç. Dr. Remzi Yavaş KINCAL : Yrd. Doç. Dr. Hacı Ömer BEYDO?AN In this study, Turkish Republic's importance on Foreign Language has been searched during the terms and the development, historical process, the school curriculums of the Foreign language has been studied. The historical process of the Foreign language teaching in our country and its importance of communication in the world, its effects during the terms, goverments approaches, the interests of students and their parents, the using new methods and the number of schools which educating with foreign language has been observed. In this study, it has been communicated with The Ministry of National Education (MEB), The Higher Education Council (YÖK), in the process of history the development and the importance of Foreign language during the Republic has been searched according to the terms' specialities and advices has been offered for developing Foreign language education.
Collections