İlköğretim müfettişlerinin öğretmenlere verdikleri başarı puanları ile öğretmenlerin kişilik özellikleri arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
m ÖZET YÜKSEK LÎSANS TEZİ İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNİN ÖĞRETMENLERE VERDİKLERİ BAŞARI PUANLARI İLE ÖĞRETMENLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER CemU ŞAHİN Danışman: Yard.Doç.Dr. Sun AKBABA 1998-SAYFA:75 * jüri: Yard.Doç.Dr. Sim AKBABA Bu araştırma, öğretmenlerin bazı kişilik özellikleri ile ilköğretim müfettişlerinin onlara vermiş oldukları basan puanlan arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Erzurum il merkezindeki 49 ilköğretim birinci kademe okullarında görev yapan 375 erkek, 597 bayan olmak üzere toplam 973 öğretmen teşkil etmiştir. Örneklem, evrenin % 30'undan fazla olan 300 öğretmenden oluşturulmuştur. Araştırmada öğretmenlerin basan puanlan, müfettişlerin onlara verdikleri üç yıllık puan ortalamasından elde edilmiş ve `Kişisel Yönelim Envanteri`nin sekiz alt kişilik özelliğinden almış olduklan puanlar belirlenmiştir. Verilerin analizinde uygun olan korelasyon tekniğinden yararlanmış, krelasyonlann önem düzeyi içinde `t-testi` kullanılmıştır. / Araştırmanın amacına bağlı olarak şu sonuçlar bulunmuştur. Müfettişlerin öğretmenlere verdikleri basan puanlan ile öğretmenlerin desteği içten alma, duygusal bakımdan açık olma, başkaları ile yakınlık kurabilme özellikleri arasındaki ilişkiler negatif yönde ve.05 düzeyinde; kendini gerçekleştirmeye götüren değerleri benimseme özellikleri arasındaki ilişki ise negatif yönde.001 düzeyende önemli bulunmuştur. Müfettişlerin öğretmenlere verdikleri basan puanlan ile öğretmenlerin kendini kabul edebilme, kendine saygı, zamanı iyi kullanma ve insan tabiatı hakkında olumlu bir görüşe sahip olabilme özellikleri arasındaki ilişkilerin anlamsız olduklan bulunmuştur. IV ABSTRACT THE RALATIONS BETWEEN THE SUCCESS POINTS GIVEN TO TEACHERS BY PRIMARY SCHOOL INSPECTORS AND PERSONALITY FEATURES OF TEACHERS Cemil ŞAHİN Advisor: Yrd. Doç.Dr. Sun AKBABA 1998-75 Pages Jury: Yrd.Doç.Dr. Sırrı AKBABA This research aims at examining the relationship between teacher's some personal characteristics and success points that are given them by inspectors of primary education. The study includes 375 male, 597 female, totally 973 teachers in 49 primary school in Erzurum. The examplary group consist of 300 teachers, which is more than 30 %. İn the study, the success points of teachers were obtained from the average of three-year points by inpectors. Points of teachers taken from eight subm personality feature of personal orientation Inventory were determined. Correlationtechnigue was utilined in the analysis of data, `t- test` was wed for the significance level of cooelation. The Following results were obtained due to the objective of the study. The relations between the points given by inspectors and inner directed support, felling reactivity, capacity for intimate contactfeatures of teachers were found to be negative and.05 ; and the relations between features of self-actualizing value are found to be negative and.001, which is insignificant. The relations between the success points given by inspectors to teachers and self- acceptance, self-respect, time competence, and nature of man constreuctive were found to be insignificant.
Collections