Theory and practice in foreign language teacher education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ YABANCI DİL ÖĞRETMENİ YETİŞTİRMEDE TEORİ VE UYGULAMA Sevinç ÖZDEMİR Danışman: Yrd.Doç.Dr. Şahin GOK Bu çalışma Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İngilizce Eğitimi Bölümünün öğretmen yetiştirmedeki mevcut konumunu incelemektedir ve özellikle bu programın okul uygulaması dönemi ve ölçülmesi üzerinde yoğunlaşmaktadır. Araştırma süreci içerisinde, önemli ölçüde gerçekleştirilen okul uygulamasına rağmen, aday öğretmenlerin teorik bilgilerini pratiğe aktarmada sorunlar yaşadıkları gözlenmiştir. Bu sorunun kaynağının ise yansıtıcı (reflective) aktivitelerin uygulanmasındaki eksiklikler olduğu tespit edilmiştir. Araştırma, aynı zamanda rehber okul öğretmeninin, aday öğretmenleri ne derecede ölçüp değerlendirdiklerini de incelemektedir. Data, ortaokul (ilköğretim) ve liselerdeki İngilizce öğretmenlerinden ve okul uygulamasından geçen Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İngilizce Eğitimi Bölümü son sınıf öğrencilerinden anket ve gözlem yoluyla toplanmıştır. Toplanan verilerin değerlendirilmesinden sonra sonuçlar anlatılmış ve öğretmen yetiştirmedeki verimi arttırmak için öneriler sunulmuştur. ABSTRACT MASTER THESIS THEORY AND PRACTICE IN FOREIGN LANGUAGE TEACHER EDUCATION Sevinç ÖZDEMfR Supervisor: Assistant Prof. Dr. Şahin GÖK Jury : Assistant Prof. Dr. Şahin GÖK This study investigates the present situation of the teacher training program of the English Department of Kazım Karabekir School of Education of Atatürk University and focuses on the program's teaching practice period and its assessment. It has been detected that despite an important amount of teaching practice, student teachers have still problems in putting their theoretical knowledge into practice. It is believed that the cause for this problem is the lack in applying reflective activities. The study also searches to what extent mentor teachers evaluate and assess student teachers' competencies. Data was collected from EFL teachers of secondary and high schools in Erzurum and class of the English Language Teaching Department of Atatürk University who were enrolled in teaching practice by questionnaires and observations. After the evaluation of the gathered data, results were described and implications were suggested for promoting the quality of teaching practice.
Collections