Kalite yönetiminin yönetsel başarı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET KALİTE YÖNETİMİNİN YÖNETSEL BAŞARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Şerafettin ULUSU Danışman: Doç. Dr.Nurullah GENÇ 1999 -SAYFA: Jüri En geniş manası ile kalite, bir yaşam biçimidir, ya da kullanım amacına uygunluk derecesidir. Bu gün, kalite, hem müşteri memnuniyeti hem de rekabet için gerekli olan bir faktördür. Bu yüzden kalite anlayışındaki gelişmeler beraberinde kalite sağlama çabalarını da etkilemiştir. Muayene ile başlayan bu çabalar Toplam Kalite Yönetimi anlayışına varmış bulunmaktadır. Kalite, kalite kontrol kavram ve anlayışındaki gelişmeler ile kalite bölümünün organizasyon yapısındaki gelişmeleri, başarı, bireysel başarı, yönetsel başarı ve bunları etkileyen faktörler belirlendi. Organizasyon yapısında devamlı yükselen kalite yönetiminin yetki ve sorumluluğundaki artışın yönetsel başarı üzerinde nasıl bir etki yapabileceği irdelendi. Bu bir teorik çalışmadır ve dolaylı yöntem kullanılmıştır. Bu çerçevede yerli ve yabancı bilim adamlarının, uygulayıcı firma yöneticilerinin makale, tebliğ ve kitaplarından yararlanılmıştır. Bir kalite sistemi işletmenin hedef ve imkanları ile tutarlı, kendi eseri, işletme yönetim ve çalışanlarınca benimsenmiş, saydam ve sistemli bir düşünceye dayanıyorsa burada kalite yönetimi, yönetsel başarıya izlenebilirliğin sağlanması, yan sanayinin seçimi ve değerlendirilmesi, eğitim, iletişim, koordinasyon, iç denetim, düzeltici ve önleyici tedbirlerin etkinliğinin ve verimliliğinin izlenmesi, kalite maliyetlerinin azaltılması açısından olumlu katkı sağlayabileceği görülmüştür. II ABSTRACT MSc. THESIS INFLUANCE OF QALITY MANAGEMENT ON MANAGEMENT SUCCESS Şerafettin ULUSU Supervisor: Doç.Dr. Nurullah GENÇ 1999 -PAGE: Jury Quality in the widest meaning is away of living or the degree of the suitability to the aim of use. Today, quality is a factor necessary both for customer satisfaction and competition. For this reason, improvements about the understanding of quality have olso influanced the efforts for prosiding quality. These efforts which started with control have reached to the understanding of Total Quality Management. Quality and afforts for providing quality are influanced by several factors such as wars, increased competition, internationalization of compatition, rise in the level of education and culture, changes in the consumer preferences, improvement in the production, information, transportation, and communication tecnologies and laws protection the consumers and environment. In this study, improvements in quality and afforts for providing quality are discussed and the influance of quality management on management success is analized. This study is a theoretical one and in the study indirect method is used. In this respect, articles, presentation and books of national and international scientists are used. If a quaity system is consistent with the aims and resources of the firm, accepted by the employees and based on aclear and systematic thought, then quality management is aspected to contribute, in a positive manner to the management success in firm of providing observation, increasing the efficiancy and effectiveness of internal control and correcting measures the symptom of this is the decreasing customer and employee complaint, reworkings, returns, fine payments and quality cost.
Collections