Seyyid Ahmet Arvasi`nin eğitim ve din eğitimi ile ilgili görüş ve önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ SEYYID AHMET ARVASI'NİN EĞİTİM ve DİN EĞİTİMİ ile İLGİLİ GÖRÜŞ ve ÖNERİLERİ Cemalettin PERÇEMKAYA Danışman: Yrd.Doç.Dr. Abbas ÇELİK 1999 -SAYFA: 129 Jüri : Yrd.Doç.Dr. Abbas ÇELİK Yüksek Lisans tamamlama tezimizin ana temasını, Seyyid Ahmet Arvasî'nin din eğitimi ve öğretimi ile ilgili görüş ve tekliflerinin araştırılması oluşturmaktadır. Tezimize temel teşkil etmesi bakımından, tezimizin giriş kısmında `din eğitimi ve öğretiminin fert ve toplum açısından üstlendiği yapıcı fonksiyonu` anlatılmış ve bulgularımız ortaya konmuştur. Bu çalışmamız üç bölümden ibarettir. Birinci bölümde, üzerinde çalışmış olduğumuz Seyyid Ahmet Arvasî'nin hayatı, topladığımız veriler doğrultusunda detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Hayatı, eserleri ve kişiliği üzerinde yapmış olduğumuz bu detaylı araştırmamız, bize, Arvasî'nin fikrî yapısını anlamamızda kolaylık sağlayıcı bir etkendir. İkinci bölümde ise, üçüncü bölüme hazırlık düşüncesinden hareketle, tezimizle ilgili temel kavramlar üzerinde durulmuştur. Arvasî, meslek itibariyle bir pedagoji öğretmenidir. Aynı zamanda, o, dinî eğitim ve öğretim ile ilgili bilgilere de sahiptir. İdeoloji-eğitim ilişkisi, din eğitimi ve öğretimi üzerine bir çok makalesi ve köşe yazıları bulunmaktadır. Bu bağlamda, asıl bölümümüz olan üçüncü bölümümüzde Arvasî'nin eğitimci yönü ve din eğitimi ve öğretimi ile ilgili görüş ve teklifleri araştırılmıştır. Tez çalışmamız boyunca elde ettiğimiz bulgular ve veriler genişçe bir yer teşkil etmektedir. Çalışmamızın sonuç kısmında da, bütün bölümlerimizin ve Arvasî'nin görüşlerinden üzerinde duramadığımız konuların bir özeti yapılmaya çalışılmıştır. IV ABSTRACT Master Thesis SEYYID AHMET ARVASFS VIEWPOINTS and SUGGESTIONS ON EDUCATION and RELIGION EDUCATION Cemalettin PERÇEMKAYA Supervisor: Yrd.Doç.Dr. Abbas ÇELİK 1999 -PAGE: 129 Jury: Yrd.Doç.Dr. Abbas ÇELİK The fundamental goal of our master thesis study is consist of researching of opinion and suggestions on education and religional education-teaching of Seyyid Ahmet Arvasî. We have been mentioned to `maker function of religion education and teaching from perspektive of personal and social` with thought being a base to our thesis in our introduction division. This post-graduate (master thesis) study consist of three divisions. İn the first division Seyyid Ahmet Arvasî's live has been researched in detail we have been studing at the moment in direction we have been collected datas. This our detail research we have been studied on his live, written works and personality (her character) has been a factor making easiness in understanding her idea structure to us, namely, her live given us some important informations. However, in the second part we examined carefully on basic consepts connected with our thesis with movement from preparation thought for the third part. Arvasî is a pedagogics teacher as occupation. Also, he has religional knowledges and written a lot of article conected with education and religional education-teaching. As depedent it, in third division that it's fundamental division Arvasî's educationer and teaching direction and viewpoints and suggestions on `her religion education and teaching` has been researched. The obtaining findings have occupied place in our thesis study process. İn addition at the last quetient our all studing divisions has been summarized.
Collections