Milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy`da eğitim düşüncesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ MİLLÎ ŞAİRİMİZ MEHMET AKİF ERSOY'DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ Danışman: Yrd. Doç. Dr. Selami SÖNMEZ 2000-Sayfa: 71 Jüri. Yrd. Doç. Dr. Selami SÖNMEZ Jüri Jüri Bir yüksek lisans tezi olarak hazırlanan bu çalışmada Millî şairimiz Mehmet Akif Ersoy'un hayatı, eserleri, millî mücadeleye katkısı, İstiklâl Marşı'nı yazması ve eğitim alanındaki düşünce ve görüşleri tanıtılmıştır. M. Akif Ersoy aile eğitimi almış. Bunun yanında Baytar Mektebinden mezun olduktan sonra yurdumuzun çeşitli yerlerinde görev yapmıştır. Okul yıllarında şiirler yazmıştır. 7 ciltlik Safahat' ı yayınlamış, İstiklâl mücadelesine bizzat katılmış, İstiklâl Marşı'nın yazandır. Sebil-ür Reşad ve Sırat-ı Müstakîm'de yayınlanmış pek çok makale ve (yazı) türünde eserler vermiştir. Doğu ve Batı Medeniyetini iyi bilen Akif, eğitimdeki geri kalmışlığımıza üzülmüştür. Ülkenin kalkınmasında eğitimin büyük rolü olduğunu düşünmüştür. Eğitim politikamızın oluşmasında Akif in etkisi büyüktür. SUMMARY A POST GRADUATION THESIS ON OUR NATIONAL POET M. AKİF ERSOY'S TOUGHTS CONCERNING EDUCATION Supervisor: Assistant Proffessor: Selami SÖNMEZ 2000-Page: 71 Jury: Assistant Proffessor: Selami SÖNMEZ Jury: Jury: In this work, written as a thesis for post graduation, our national poet Mehmet Akif Ersoy's life, work, contribution to our indipendence war, writing of our national anthom, thoughts and views concerning education have been introduced. M. Akif Ersoy was educated by his own family first. After graduation from Veteriner Mektebi, he became a veterinary and worked in different regions of our country. He began to write poems while he was a student. He wrote `Safahat` in seven volumes. He himself contributed to Turkish independence war. At the same time he wrote the Turkish national anthem. He wrote a number of works in the form of article and prose published in `Sebil-ür Reşad` and `Sırat-ı Müstakim`. He was a great thinker who was not content with the undeveloped, pessimistic and ignorant society. Akif, who knew the Eastern and Western civilization well, was worried about the society's uneducated station. He emphasizes that a country can develop only through education. He gives much importance to education. His influence on the development of national education had been very much.
Collections