Milli Mücadele Döneminde eğitim faaliyetleri (1919-1923)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Osmanlı Devleti'nin son dönemlerinde, eğitim alanında geri kalındığı farkedilmiş ve bu alanda arayış içine girilmiştir.. Özellikle, Tanzimat'ın ilânından sonra eğitimde gelişmeler olmuştur. I. Dünya Savaşı eğitimin gelişmesini engellemiştir. Yabancı ve azınlık okullarin da' olumsuz etkileri görülmüştür. Öğretmenlerin ve öğrencilerin cepheye gitmesi, okulların bazı yerlerde kapanmasına neden olmuştur. Kurtuluş Savaşı'nın başladığı yıllarda da Batı Anadolu'da ve bazı işgal bölgelerinde okullar işgal edilmiş ve eğitim-öğretim aksatılmıştır. Öğretmenler ve öğrenciler, gerek cephede gerekse cephe gerisinde etkin bir rol oynamışlardır. Yabancı ve azınlıkların kurdukları okullar ülkeyi parçalamak için faaliyet göstermiş, ayrıca İtilaf Devletleri'nin işgallerini kolaylaştırmışlardır. Buna karşılık Türk okulları da işgalleri protesto için yapılan toplantılara mekan olmuştur. TBMM 1920-1923 yılları arasında, işgaller dolayısıyla zor durumda kalan okulların ve öğretmenlerin durumunu görüşmüş. Zamanında ödenmeyen birikmiş maaşları Ödemek, grevlere. son vermek, kapalı okulları tekrar eğitime açmak için neler yapılması gerektiğini tartışmış. Bu alanda bazı kanunlar kabul etmiş. İstanbul Maarif Nezareti'nin 1922'de kaldırılması ile Ankara'daki Maarif Vekaleti bütün yurdun eğitim işlerini tek elden yönetmeye başlamıştır. Bu dönemde yapılan çalışmalar Cumhuriyet'in ilânından sonra yapılacak olan eğitim alanındaki yeniliklere temel teşkil etmiştir. During the end of Ottoman Empire, some missing things in education were observed and some researches were made/ Especially after the Constitution some developments in education were achieved. The first World War developments in education were hampered. Foreign and minority scholls also prevented the developments. Because teachers and students went to the frontiers to fight, some schools in some regions had to be closed. İn the years of the War of' independence, some schools in Western Anatolia were occupied and education was impossible. Teachers and students, played an actfve part on and behind the frontier there. The schools founded by foreigners and minorities tried to divide the country, and made it easier for the Entente Powers to occupy our country. Meanwhile, Turkish schools were the places of gatherings to protest the occupation. Great National Assembly took into consideration the case of schools and teachers having difficulty because of occupation. Discussions about the salaries which hadn't been able to be paid, the end of. strike, opening the closed schools were made. Some laws were accepted for these. With the end of the Ministry of Education in istanbul, the Ministry, of Education in Ankara Started to organize the.'affairs of education. The studies carried out during that period established the base of the novelties to be made after the- declaration of the Republic.
Collections