Öğretim sürecinde motivasyonu etkileyen faktörlerin işe koşulma düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET öğretim sürecinde motivasyonu etkileyen faktörlerin işekoşulma düzeyi YÜKSEK LİSANS TEZİ Ali Murat Begimgil Danışman: Yrd. Doç. Dr. H. ÖmerBEYDOĞAN 2000 - 88 SAYFA: Jüri Yrd. Doç. Dr. H. Ömer BEYDOĞAN Öğretimin verimli olarak gerçekleştirilebilmesi için, öğrencilerin öğretim süreci boyunca motive edilip, motivasyon seviyelerinin yüksek tutulması gerekmektedir. Bu araştırmada, öğretim sürecinde, öğrencilerin öğrenmeye yönelik motivasyonlarını etkileyen faktörlerin işe koşulma düzeyi belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, araştırmacı tarafından, sınıf içi ortamda motivasyonu etkileyen dış faktörler tespit edilip, anket soruları haline getirilmiştir. Anket, araştırmanın örneklemine giren Erzurum Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi öğrencilerine uygulanmıştır. Anket uygulaması ile öğrencilerin, sınıf içi ortamda motivasyonlarını etkileyen faktörlerin işe koşulma düzeyine ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgular yorumlanarak, öğretim sürecinde, sınıf içi ortamda öğrencilerin öğrenmeye yönelik motivasyonlarının sağlanabilmesi için öneriler sunulmuştur. Araştırmada sunulan önerilerin, yöneticilere, öğretim elemanlarına ve sınıf binası tasarımcılarına faydalı olması amaçlanmıştır. ABSTRACT THE APPLICATION LEVEL OF FACTORS AFFECTING MOTIVATION IN TEACHING PROCESS Ali Murat BEGİMGİL Supervisor: Yrd. Doç. Dr. H. Ömer BEYDOGAN 2000 - 88 Pages Jury: Yrd. Doç. Dr. H. Ömer BEYDOGAN In order to achieve the goals of education in an appropriate way, students should be motivated during the educational process, and their level of motivation should be high. This study was carried out in order to determine the level of the application of the factor, affecting student motivation towards learning in the process of education. For this purpose, the factors affecting motivation within the classroom atmosphere were determined and a questionaire containing them was prepared. The questionaire was applied to the students of Faculty of Education, Atatürk University, in Erzurum. The views of students concerning the application of factors affecting motivation in the classroom were tried to be found out. The obtained data were taken into consideration and suggestions were made in order to provide the motivation of students towards learning within the classroom atmosphere. The suggestions provided in the study are thought to be helpful to teaching staff, dsrectors and designers of schools. DOKÖMAMTASYON MMKEEf
Collections