Yatılı ilköğretim bölge okulları ile diğer ilköğretim okullarının toplumsal fonksiyonlarını gerçekleştirme düzeylerinin karşılaştırılması (Erzurum örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
I ÖZET DOKTORA ÖZETİ YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI İLE DİĞER İLKÖĞRETİM OKULLARININ TOPLUMSAL FONKSİYONLARINI GERÇEKLEŞTİRME DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI (Erzurum Örneği) Durmuş KILIÇ Danışman: Yrd.Doç. Dr. Selami SÖNMEZ 2001- Sayfa.. 162 Jüri: Bu araştırma, Yatılı İlköğretim Bölge Okulları ile diğer(normal) İlköğretim okullarının toplumsal fonksiyonlarını gerçekleştirme düzeylerinin karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmada. İlköğretim ve Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının toplumsal amaçlara ulaşabilme düzeylerinin ne olduğu incelenmiştir. Araştırmanın teorik temellerini ortaya koyabilmek için, ilköğretim ve yatılı ilköğretim bölge okullarının tarihçesi incelenmiştir. Ayrıca İlköğretim uygulamaları ile ilgili olarak yasal dayanaklardan, Anayasa>Iilli Eğitim Temel Kanunu, İlköğretim ve Eğitim Kanunu,Milli Eğitim Şura Kararlan ile Kalkınma Planlarına da araştırmada yer verilmiştir. Araştırmanın evrenini Erzurum merkez ve ilçelerinde bulunan İlköğretim ve Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının tamamı, örneklem ise, Erzurum merkezinde bulunan ve seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 6 ilköğretim okulu ile, ilçelerde bulunan 6 yatılı ilköğretim bölge okullarının tamamından oluşturulmuştur. Bu şekilde örnekleme 262 öğretmen ve 803 öğrenci alınmıştır. Araştırmada elde edilen veriler yüzde(%), frekans(f), ve Khi-kare X2 ile analiz edilip yorumlanmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur. Sonuçta, ilköğretimin toplumsal fonksiyonlarını gerçekleştirme düzeyleri açısından ilköğretim okulları lehine önemli farklılıklar gözlenmiştir. n ABSTRACT Ph. D.Thesis A COMPARATIVE STUDY ON THE LEVEL OF REALISING THE SOCIAL FUNCTIONS OF PRIMARY AND BOARDING PRIMARY SCHOOLS Durmuş KILIÇ Supervisor: Yrd.Doç.Dr. Selamı SÖNMEZ 2001 -Pages 162 Jury :Yrd. Dooç.Dr. Selami SÖNMEZ The study has been earned out to investigate the comparison in realising the social function of primary schools and boarding primary scools. It has been focused on the extent to which these schools fullfilled the social goals. To provide a necessary theoretical background to the study, the historical development of the primary and regional boarding schools has been included. Some legal document, which are essential to the study have also been included. The study covers two aspects: The first phase covers a descriptive section to explore primary and boarding primary schools. The second phase of the study is empirical and has included all 6 primary schools in Erzurum and 6 regional boarding schools in the surrounding towns. Total 262 teacher and 803 student participated in the study. The data were analysed using frequency(f), percentege (%) and chi-square (X2). Based on the findings, some important recommendation,have been generated. The results of the study suggest some important evidence about the realisation of the social functionpnost of them prove that the primary schools are more successful.
Collections