Lise öğrencilerinin ilişkili özerklik (özerk ilişkisel benlik) düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Kayseri ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İLİŞKİLİ ÖZERKLİK (ÖZERK İLİŞKİSEL BENLİK) DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (Kayseri İl Örneği) Elif YILMAZ Danışman: Yrd. Doç. Dr. M. Zeki ILGAR 2001 - SAYFA: 61 Jüri: Yrd. Doç. Dr. M. Zeki ILGAR Prof. Dr. Muhittin AŞKIN Yrd. Doç. Dr. Turhan KAYA Bu araştırma, lise öğrencilerinin ilişkili özerklik düzeylerinin bazı değişkenler (cinsiyet, lise türü, algılanan anne tutumu, algılanan baba tutumu) açısından incelenmesine yöneliktir. Araştırmanın örneklemi 2000-2001 eğitim-öğretim yılında Kayseri il merkezinde öğrenim gören 207 kişilik onuncu sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Karadayı tarafından geliştirilen İlişkili Özerklik Ölçeği ile Ilgar tarafından düzenlenen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Söz konusu araçlardan elde edilen veriler bilgisayarda uygun istatistiksel tekniklerle analiz edilmiştir. Veri analizleri sonucunda, öğrencilerin özerklik ve çatışmasız ilişkililik düzeylerinin cinsiyete göre farklılaşmadığı, kız ve erkek öğrencilerin ilişkili özerklik düzeyleri arasında farklılaşmanın varolduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin özerklik düzeylerinin okudukları lise türünden etkilendiği, bireylerin çatışmasız ilişkililik ve ilişkili özerklik düzeylerine lise türünün önemli bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Algılanan anne tutumunun, bireylerin özerklik düzeylerini etkilemediği, çatışmasız ilişkililik ve ilişkili özerklik düzeylerini etkilediği, algılanan baba tutumunun bireylerin özerklik ve ilişkili özerklik düzeylerini etkilemediği, çatışmasız ilişkililik düzeylerinin ise baba tutumundan etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır. `&:&, YOKSl£Ko<£MJ£7tiVil KW1TU3 V ABSTRACT MASTERS THESIS RESEARCH OF RELATED AUTOMOMY LEVELS OF LYCEE' STUDENDTS IN TERMS OF SOME VARIATIONS Elif YILMAZ Supervisor: Ass. Prof. M.Zeki ILGAR 2001 -PAGE: 61 Jury: Prof. Dr. Muhittin AŞKIN Ass. Prof. M. Zeki ILGAR Ass. Prof. Turhan KAYA In this research, it is aimed to study the related autonomy levels of lycee' students in terms of some variations such as sex, the type of lycee', peraptioned parents attituoles. The subject of this research covers 207 students of the loth grades in the city centre of Kayseri in educational years of 2000-2001. In this research, Personal information Form arranged by Ilgar and Related Autonomy Scale developed by Karadayi were used as a means of obtaining data. The data obtained from the means mentioned were analised by appropriate statistical technigues in computer. As a result of analgsing the data, it has been determined that autonomy and non-controversial related levels of the students in terms of sex didn't differentiate, while related autonomy levels of both sexes differentiated. It has been seen that autonomy levels of the sutudents were influenced by the type of lycee', and it was of a signifcant influence on the levels of non- controversial relationship and related autonomy. It has been cocluded that perceptioned mother attitude didn t influence autonomy levels of the individuals, but influenced the levels of non- controversial relationship and related autonomy, as for perceptioned father attitude didn't influence the levels of autonomy and related autonomy of the individuals, but influenced the levels of non-controversial relationship of them.
Collections