Aileleriyle birlikte yaşayan ergenlerle yetiştirme yurtlarında kalan ergenlerin değer tercihlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
I ÖZET Yüksek Lisans Tezi Aileleriyle Birlikte Yaşayan Ergenlerle Yetiştirme Yurtlarında Kalan Ergenlerin Değer Tercihlerinin Karşılaştırılması Necdet ŞENGÜL Danışman: Yrd. Doç. Dr. Mahir ÖZKAN 2001 Sayfa: 64 Jüri: Yrd. Doç. Dr. Mahir ÖZKAN Araştırma amacı aileleriyle birlikte ve yetiştirme yurtlarında kalan ergenlerin değer tercihlerinde benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemi Artvin Lisesinde okuyan 120 ve yetiştirme yurdunda kalan 84 denek olmak üzere toplam 204 kişidir. Araştırmanın bulgularını şöyle özetleyebiliriz. 1. Aileleriyle birlikte ve yetiştirme yurdunda kalan ergenlerin ilk beş değer sıralamasında amaç değerlerde % 60, araç değerlerde % 40, son beş değer sıralamasında amaç değerler için % 20, araç değerler için % 20, benzerlik bulunmuştur. Amaç değerler ilk beş değer sıralamasında amaç değerler için % 40 araç değerler için % 60, son beş değer sıralamasında amaç değerler için % 80 araç değerler için % 180 oranında farklılaşma bulunmuştur. 2. Aileleriyle birlikte ve yetiştirme yurtlarında kalan kız ergenler ilk beş değer sıralamasında amaç değerler için % 40 araç değerler için % 20, son beş değer sıralamasında amaç değerler için % 20 araç değerler için % 20 araç değerler için % 20, benzerlik bulunmuştur. İlk beş değer sıralamasında amaç değerler için % 60, araç değerler için % 80 son beş değer sıralamasında amaç değerler için % 80 araç değerler için, % 80 farklılık bulunmuştur. 3. Aileleriyle birlikte ve yetiştirme yurdunda kalan erkek ergenler ilk beş değ3er sıralamasında amaç değerler için % 40, araç değerler için % 20, son beş değer sıralamasında amaç değerler için % 20 araç değerleri için % 20, benzerlik göstermiştir. İlk beş değer sıralamasında amaç değerler için % 60, araç değerler için % 80 son beş değerler sırasında amaç değerler için % 80, araç değerler için % 80 farklılık gözlenmiştir. II ABSTRACT MASTER THESIS COMPARISON OF ETHİC VALUES PREFERENCES BETWEN ADOLESCENTS LIVING WITH THEİR FAMİLES AND THOSE STAYING IN ORPHANAGES Necdet ŞENGÜL Advisor: Assistant Professor Mahir ÖZKAN 2001 Pages: 64 Jury: Asbsistant Professor Mahir Özkan The aim of this study is to determine the smilanities and differences of adoleseorts living with their families and those staying in arphonages. The study inciudes 204 students, 120 of whom were studying in Artvin High School and living with their faimies and 84 of whom were stoying in an orfhanage. The findings of the study are; 1. Of the ethic values of the adolescents living with their famillies and staying in arphanages, 60 % of objective udues and 40 % of valves of means of the first five; and 20 % of objective volves and 20 % of volues of means of the lost five of the volues were similor. In the classihza tion of objective volues for the first five 40 % and for values of means 60 % difference; and for the lost five 80 % difference for both values were observed. 2. For female adolescarts living wirth their families and those staying at arphanages, the similarity was 40 % for objective values and 20 % for values of means mwere found for the first five volues; and the percentoge was 20 % for both groops for the last five volues. The difference was 60 % for olwec five volues and 80 % for volues of mears for the first five volues; and 80 % for both values of the lost five. 3. For male adolescents living with their familes and those stoying at orphanj os, the similarity was 40 % for objectitive volues and 20 % for volues of means for the first feve volues; and 20 % for both groups for the mlost five values. The difference was 60 % for objective volues and 80 % for volues of meons for the first five volves, and 80 % for both groups for the lost five volues. T.C YÜKSEKÖ?RETİM K0ROU> dokdmaktasyon MnKta
Collections