Fotoğrafın kitle iletişim aracı olma özelliği ve basında kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal olma kaygısı ve iletişim kurma çabası insanın en temel gereksinimlerinden biridir. İnsan her dönem düşüncelerini varlığının bir kanıtı olarak kendine özgü iletişim araçları ile ifade etmiştir. Doğayı kendi amaçları için bir araç olarak görmeye başlaması da onu inanılmaz bir teknolojik gelişmişliğe ve toplumsal değişime götürmüştür. Bu gelişimin ve değişimin ürünü olan fotoğraf ve gazete ise, kitle iletişimini sağlayan en önemli araçlar olmuştur. Bu noktada çalışma.fotoğrafın kitle iletişim aracı olma özelliğini, hem ürettiği nesne hem de basında kullanımı açısından ele almayı amaçlamıştır. Bu çalışmada fotoğrafın gelişimi ve basında kullanımı, insanın toplumsallaşma sürecinde meydana gelen hem teknolojik hem sosyo-kültürel hem de ekonomik gelişmeler çerçevesinde ele alınmıştır. Teknolojik gelişmeler fotoğrafın her alanda daha rahat kullanımını sağlarken, toplumda yaşanan sosyo-kültürel değişim de fotoğrafa bakış açısını etkilemiş ve gerçeklikle olan ilişkisi onun üzerinde tartışmalara ve yeni görüşlerin gelişmesine neden olmuştur. Bu değişim ve gelişim, fotoğrafa; gelişen diğer görsel kitle iletişim araçlarına rağmen, önemli bir kitle iletişim aracı olma özelliği kazandırmıştır. Araştırma bu konuda yapılmış olan çalışmalar doğrultusunda üç bölümde incelenmiştir. Birinci bölümde; fotoğrafın sanat olarak ve teknolojik açıdan gelişimi ele alınmış, daha sonra fotoğrafın kitle iletişim aracı olma özelliği, fotoğrafın gerçeklik ve yenidensunumu, yapılan incelemeler çerçevesinde değerlendirilmiştir. İkinci bölümde; iletişim, kitle iletişimi ve kitle iletişim araçlarının gelişimi toplumsal süreçle birlikte ele alınmış, Avrupa'da ve Türkiye' de, kitle iletişim aracı olarak gazetenin doğuşu ve gelişimi yine toplumsal gelişmeler çerçevesinde değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde ise-, fotoğrafın haber olarak basında kullanımı, dönemin ilk gazeteleri örnek gösterilerek ele alınmıştır. Man's attempt to contact and to be socialised is one of the basic requirements of him.Man has expressed himself and his thought peculiar comminication means in every period as the proof of his exitence. He has reached an incredibly high level of technological development and social change along with the fact that he has begun to see the nature as a tool for his own purpose. Photograph and newspaper.the product of this change and development, have come to be the most important means of mass communication. It is in this sense that our stundy is intended to tackle the photograph as a means of mass communication with a special consideration to is products and its use in the press. This study tackles the development of photograph and its use in the press within the scope of technological, socio- cultural and economic changes during the process of socialisation. While technological changes have facilitated the easy use of photograph in every field, socio-cultural changes have influenced man's viewpoint of photograph. However, its relation to the truth has been the cause of new discussions on photography and new perspectives. This change and development has gained the photograph the status of being a very important means of mass communication in the face of other newly emerged and developed visual mass communication means. The study is divided into three chapters, considering the studies done on this subject so far. The first chapter is devoted to communication, mass communication and the development of mass communication means in connection with social developments. The second chapter is intended to trace back the birth and development of newspaper as a means of mass communication both in Europe and Turkey in connection with social developments again. The third chapter is primarily concerned with the artistic and technological development of photograph; then photograph as means of mass communication, its reality and re-presentation are evaluated in the light of analyses carried out; and finally, the use of photograph in the press as the news itself is presented with the early examples from the newspapers of the period.
Collections