Satış gücü yönetimi (Erzurum ili belediye sınırları içerisinde bulunan benzin istasyonlarında çalışan elemanların motivasyonu üzerine bir araştırma)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİ ERZURUM İLİ BELEDİYE SINIRLARI İÇERİSİNDE BULUNAN BENZİN İSTASYONLARINDA ÇALIŞAN ELEMANLARIN MOTİVASYONU ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA NEVA (SAĞSÖZ) AKÇAYIR Danışman : Prof. Dr. Recai ÇINAR 2001 Sayfa: 86 Jüri : Prof.Dr. Recai ÇINAR Jüri : Prof. Dr. Uğur GÜLLÜLÜ Jüri : Yrd. Doç. Dr. M. Sinan TEMURLENK Çalışma iki bölümden oluşmaktadır: îlk bölüm, ikincil kaynak araştırmasına dayanmaktadır, önce; Satış, satış gücü yönetimi, satış örgütünün kurulması, satış elemanlarının eğitimi, motivasyonu ve denetimiyle ilgili literatür taraması yapılarak ikincil elden bilgiler toplanmıştır. Yapılan literatür çalışması çerçevesinde; pazarlama ve satış yönetimi, satış gücü yönetimi, amaçlan, fonksiyonları, satış artırıcı çabalar, satış gücünün organizasyonu, örgütlenme biçimleri, satış elemanlarının seçimi, eğitilmesi, motivasyonu, ücretlendirilmesi ve denetlenmesi konulan incelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde birincil kaynak araştırması yapılmıştır. Birinci bölümdeki teorik bilgilerin ışığında, uygulamadaki işleyişin bir yanını belirlemek amacıyla, Erzurum İl Merkezinde faaliyet gösteren benzin istasyonlanVI satış elemanları üzerine bu çalışma yapılmıştır. Bu araştırmayla satış gücünün motivasyonuna etki eden faktörlerin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Bulguların analizi sonucunda; ücret artışı, ikramiye ve prim verilmesi, iş güvencesi sağlanması, ücretlerin zamanında ödenmesi hususları satış elemanlarım en fazla motive eden faktörlerin başmda geldiği tespit edilmiş ve bulgulara dayanarak bazı öneriler geliştirilmiştir. ABSTRACT MASTER THESIS SALES FORCE MANAGEMENT A SEARCH ABOUT THE MOTIVATION OF THE SALES REPRESENTATIVES AT THE ACTIVE PETROL STATIONS IN THE INTERNAL BORDER OF THE MUNICIPALITY IN THE OF ERZURUM NEVA (SA?SÖZ) AKÇAYIR Advisor : Prof. Dr. Recai CINAR 2001 Page : 86 Jury : Prof. Dr. Recai CINAR Jury : Prof. Dr. Uğur GULLULU Jury : Asist. Prof. M. Sinan TEMURLENK The study is composed of two sections: First section is based upon the secondary search. The information from secondary hand has been gathered up by examining literature related to first the sale, the sales force management, the establishment of the sale organization, the training of sales representatives and their motivation and control. Within this framework of the literature study; the subjects of marketing and sale management, sales force management, its aims, functions, the struggles of sale by auction the sales representatives, their motivation, salary, and control have been examined carefully. In the second section of the study, the primary source search has been arranged. In the light of the first section's theoretical information by purposing to indicate aVI side of the application of the performance, this study has been done on the sales representatives in the petrol stations which are running in Erzurum city center. Through this search, finding out the factors which effect the sales force motivation is basically aimed. As the result of the findings, the matters such as paying the salaries on time, labour security, bonus, premium, pay increase are the most important factors which motivate the sales representatives most have been found out and basing upon these findings some advise are mentioned
Collections