İlköğretim üçüncü sınıf Türkçe ders kitaplarındaki masalların öğrenci eğitimine katkıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İLKÖĞRETİM III. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ MASALLARIN ÖĞRENCİ EĞİTİMİNE KATKILARI Ali Fuat ARICI Danışman : Yard. Doç. Dr. Lütfı SEZEN 2001 - Sayfa : 101 Jüri : Yard. Doç. Dr. Lütfı SEZEN Bu araştırma, ilköğretim III. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki masalların nitelik ve nicelik olarak düzeylerini tespit etmek, dersin amaçlarına katkılarını belirtmek, öğrencilerin masallar ve masal kahramanlarına bakışlarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın giriş bölümünde, problem, masalın tanımı, tarihçesi, sınıflandırılması, çeşitleri, özellikleri, diğer türlerle ilişkisi, çocuk masallarında aranan nitelikleri ilköğretimin amaçları, Türkçe dersinin amaçlan ve içeriği ile araştırmanın amaçları alt problemleri, varsayımları, sınırlılıklar, ilgili araştırmalar, tanımlar ve kısaltmalara yer verilmiştir. Yöntem bölümünde, araştırmanın modeli, evren ve örneklemi. verilerin toplanması ve çözümlenmesinden bahsedilmiştir. Bulgular ve Yorumlar bölümünde, kitaptaki masal metinleri verilmiş, öğretmenlere ait kişisel bilgiler ile öğretmen ve öğrenci anketlerine dayalı bulgu ve yorumlar çizelgeleriyle beraber açıklanmıştır. Araştırmanın sonuç ve öneriler bölümünde ise grafikler eşliğinde çıkan sonuçlar değerlendirilmiş ve bunlarla ilgili önerilerde bulunulmuştur. ABSTRACT MASTER'S THESIS THE CONTRIBUTIONS OF THE TALES IN TURKISH BOOKS OF THIRD CLASS IN PRIMARY SCHOOL TO STUDENT EDUCATION Ali Fuat ARICI Supervisor : Asst. Prof. Dr. Lütfi SEZEN 2001 -Page: 101 Jurv : Asst. Prof. Dr. Lütfi SEZEN This study has made study for establish the tales that written on third class Turkish books for increase quality and quatity of success deprees of students. At the part of first section problem, the name of tale, its history, classification, kinds, specialities and the relationship of other kinds, and at the child tales the no how Turkish lesson, aims of Turkish its contents of aims and sub problems, hypothesis limitations, relational searchs and abbreviations. At the way section, we made the model of research sample verifiying data and analysing of them. At the discovery and commentary part, the text of tales in the book was given, the personal knowledges about teachers and it is explained some knowledges depend on enquiry of teacher and student and they explained with tables. At the last section of research the datas that taken from tables and the utilized. We also gave some advices with these.
Collections