Bilgisayar ağları ve iletişim dersinin uzaktan web tabanlı asenkron öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ BİLGİSAYAR AĞLARI VE İLETİŞİM DERSİNİN UZAKTAN WEB TABANLI ASENKRON ÖĞRETİMİ Selçuk KARAMAN Danışman: Yrd. Doç Dr. Üstün ÖZEN 2001 - SAYFA:92 Jüri :Yrd. Doç Dr. Üstün ÖZEN Prof. Dr. Sibkat KAÇTIOĞLU Prof. Dr. Muammer YAYLALI Çalışmada öncelikle Uzaktan Eğitimle ilgili tanımlamalara, Uzaktan Eğitim türlerine ve uzaktan eğitimi gerçekleştirebilmek için gerekli olan platformların tasarımına yer verilmiştir. Daha sonraki bölümlerde, web tabanlı eğitimin öneminin arttığı günümüzde web tabanlı çalışmalara katkıda bulunmak için Uzaktan Eğitimin gelişimi ve geldiği son nokta incelenmiş ve bu teorik bilgiler ışığında Web-tabanlı Asenkron ders sunumu projesi geliştirilmiştir. Bu projede ders olarak, Eğitim Fakülteleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümlerinin 3. sınıf müfredatında yer alan `Bilgisayar ağları ve İletişim` dersi tercih edilmiştir. Geliştirilen bu projede haftalara ayrılmış animasyon, resim ve şekil desteğiyle ders sayfaları, her hafta öğrencilerin e-mail yoluyla öğretim elemanına göndereceği ödevler, her hafta için ayrı hazırlanmış alıştırma soruları, öğrencilerin birbirleriyle ya da öğretim elemanıyla hem senkron hem de asenkron etkileşimini sağlayan forum ve chat sayfası hazırlanmış, hem görsellik olarak hem de kullanım kolaylığı göz önüne alınarak bütünleştirilmiştir. ABSTRACT MASTER THESIS THE ASYNCHRONOUS WEB-BASED INSTRUCTION OF COMPUTER NETWORKS AND COMMUNICATION COURSE Selçuk KARAMAN Supervisor : Assist. Prof. Dr. Üstün ÖZEN 2001 - SAYFA:92 Jury rAssist. Prof. Dr. Üstün ÖZEN Prof. Dr. Sibkat KAÇTIO?LU Prof. Dr. Muammer YAYLALI In this study, first of all, we handled platforms design necessary to perform Distance Education, definitions and types of Distance Education platforms. In the following chapters, we examined development of Distance Education and the last state it reached in order to contribute to the related studies in recent times when importance of web based education and instruction increased. We developed an asynchronous web based course delivery in the context of theoretical concepts. In this project, `Computer Networks and Communication` course was preferred to be delivered, which holds its place within the 3rd year curriculum of Computer Education and Instructional Technologies Departments of Education Faculties in Turkey. In the project, course web pages divided into weeks, including animations, pictures and figures. Weekly homework to be done and sent to the instructor via e-mail by the participants, exercise questions classified week by week and message boards and chat rooms which enable students to interact between themselves and the instructor either synchronous or asynchronous were created. While creating these environments, primary consideration was feature of being visual and user friendliness. Finally, all the components of the project were integrated all in one.
Collections