İlköğretim Türkçe öğretiminde oyunla öğretim yöntemi ve uygulamalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İLKÖĞRETİM TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE OYUNLA ÖĞRETİM YÖNTEMİ ve UYGULAMALAR -j TürkerÖZCAN Danışman: Yrd. Doç. Dr. Osman GÜNDÜZ 2001 -SAYFA: 160 Jüri : Yrd. Doç. Dr. Osman GÜNDÜZ İlköğretim Türkçe öğretiminde oyun yöntemi ve uygulamalarını içeren bu çalışma, `Oyun Kavramı`, `Yeni Bir Öğretim Yöntemi Olarak Oyun ve `Türkçe Öğretim Alanlarında Oyunla Öğretim Yöntemi ve Uygulamalar` başlıklarını taşıyan üç ana bölümden oluşmaktadır. `Oyun Kavramı` ve `Yeni Bir Öğretim Yöntemi Olarak Oyun` başlıklarıyla sunulan bölümler, çalışmanın esas konusunu oluşturan `İlköğretim Türkçe Öğretiminde Oyunla Öğretim Yöntemi ve Uygulamalar` bölümüne giriş niteliğindedir. `İlköğretim Türkçe Öğretiminde Oyunla Öğretim Yöntemi ve Uygulamalar` bölümü de dört ana başlık altında sunulmuştur: 1. Türkçe Öğretiminde Kullanılan Geleneksel Yöntemler: Oyunla öğretim yöntemi, geleneksel öğretim yöntemleriyle mukayese edilerek anlatılmıştır. 2. Türkçe Öğretiminde Oyunun Önemi: Türkçe Öğretiminde oyunla öğretim yöntemini kullanmanın önemi ve gerekliliği anlatılmıştır. 3. Temel Dil Becerilerinin Gelişiminde Oyun ve Oyunlaştırma : Temel dil becerilerini geliştirmede oyun ve oyunlaştırma etkinlikleri anlatılmıştır. 4. İlköğretim Türkçe Öğretiminde Oyunla Öğretim Yöntemi ve Uygulamalar: Okuma, yazma, konuşma, dinleme ve dil bilgisi öğretiminde oyunla öğretim yöntemi anlatılmış ve uygulama örnekleri verilmiştir. Çalışmanın sonunda ise oyun ve eğitim konulu geniş bir bibliyografyaya yer verilmiştir. VI ABSTRACT MASTER THESIS METHODS AND PRACTICS OF ROLEPLAY IN THE PRIMARY EDUCATION TEACH TURKISH LANGUAGE,>* Türker ÖZCAN Supervisor : Yrd. Doç. Dr. Osman GÜNDÜZ 2001 -Page: 160 Jury : Yrd. Doç. Dr. Osman GÜNDÜZ This study, involving methods and practices of `role-play` in the primary education to teach Turkish Language, is consisting of three part: `The Concept of Role- play` and `Being a New Method of Education Role-play` and `In The Teaching Turkish Language Method and Practices of Education by Play. The chapters is presented by its tide `The Concept of Role-play` and `Being a New Method Role-play` is an introduction to `Methods and Practices of Role-play In The Primary Education Teach Turkish Language` that are grounding main matter of study. In this last chapter we examined the matter by that titles: 1. For Educating Turkish Language Employed Traditional Methods: Method of education by role play was compared by traditional methods. 2. The importance of Role-Play In The Education of Turkish Language. 3. In the progression of basic language ability: Role-Play and making play are explained. 4. Methods and Practices of Education of Turkish Language in The Primary Education: For to read, write, speak, listen and education of grammar, method of education by role-play is explained an examples of practice is presented. In the last of Work is gived place to bibliography concerning role-play and education.
Collections