Öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler bakımından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI YÜKSEK LİSANS TEZİ Dursun KATKAT Danışman: Doç. Dr. Sırrı AKBABA 2001 -SAYFA 86 Jüri: Doç. Dr. Sırrı AKBABA Bu araştırmada öğretmen adayı olan Eğitim Fakültesi öğrencilerinin problem çözme beceri puanlan bazı değişkenler açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2000-2001 Öğretim yılında Erzurum Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi öğrencilerinden 406 erkek, 333 bayan olmak üzere toplam 739 öğrenciden (öğretmen adayından) oluşmaktadır. Öğretmen adaylarının problem çözme beceri puanları P. P. HEPPNER ve C.H. PETERSON (1982) tarafından geliştirilen ve Nail Şahin tarafından Türkçe'ye uyarlanan Problem Çözme Envanteri ile belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının problem çözme beceri puanları arasında karşılaştırma yapılarak; alanlar arasında (EA-SÖZ-SAY-DİL- YTNK), cinsiyetler arasında (kız-erkek), sınıflar arasında (1-2-3-4) ve önkayıt sınav sistemli ile merkezi sınav sistemli bölümler arasındaki puan ilişkisinin anlamlı olup olmadığı test edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının cinsiyet ve farklı sınıflar açısından problem çözme becerileri arasında anlamlı farklılıklar bulunmasına karşın üniversiteye kayıt tipleri ve puan türleri bakımından anlamlı bir fark bulunamamıştır. Anahtar Kelime: Problem Çözme, Öğretmen Adayı T.CYOKSEKÖCRrTİMKüBWU» DOKÜMANTASYON MBBfl ABSTRACT MASTER THESIS THE COMPARINT WITH THE SKILLS OF PROBLEM SOLVING FROM THE PERSPECTIVE OF DIFFERENT VARIABLES FOR THE TEACHER CANDIDATES Dursun KATKAT Advisor: Asc. Prof. Sırrı AKBABA 2001-Pages: 86 Jury: Asc. Prof. Sırrı AKBABA In this study, problem solving skills points of teacher candidates in Education Faculty is compared. The illustrate of the study is consist of 406 males and 333 females of Erzurum Atatürk University Kazım Karabekir Education Faculty in total 739 students (teacher candidates). Problem solving skill points of the teacher candidates are determined with the Problem Solving Inventory improved by P. P. HEPPNER and C. H. PETERSON (1982) and Turkish modified by Nail ŞAHİN. Problem solving skill points of the teacher candidates are compared and the point relationship between the fields (EA-SÖZ-SAY- DİL-ÖYTNK), sexes (male-female). Classes (1-2-3-4) and preregistration systemed test and central systemed test departments is tested that if it is expressive or not. In the conclusion of the research, in spite of the significant differences between the problem solving skills of different classes and the sexuality of the candidates, no significant differences between university registration types and the variety of notes, were determined. Keywords: Problem solving, Teacher candidates
Collections