1950-2000 yılları arasında yayımlanan çeşitli dergilerdeki Türkçe ve Türk dili edebiyatı öğretimi ile ilgili makalelerin incelenip değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ 1950-2000 YILLARI ARASINDA YAYIMLANAN ÇEŞİTLİ DERGİLERDEKİ TÜRKÇE VE TÜRK DİLİ EDEBİYATI ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ MAKALELERİN İNCELENİP DEĞERLENDİRİLMESİ Bahadır GÜCÜYETER Danışman: Yard. Doç. Dr. Numan KÜLEKÇİ 2002 Jüri: Yard. Doç. Dr. Numan KÜLEKÇİ Yard. Doç. Dr. Ali KAFKASYALI Yard. Doç. Dr. Feridun ALPER Bu çalışmada 1950-2000 yılan arasında Türkçe ve Türk Dili Edebiyatı öğretimi hakkında çeşitli dergilerde yayımlanan makaleler, basılan kitaplar incelenerek ülkemizde ana dili eğitiminin gelişim ve değişim süreci tespit edilmeye çalışılmıştır. Tezin giriş kısmında ana dili eğitimiyle ilgili olarak genel bilgi verilmiştir. Birinci bölümde müfredat programlan üzerinde durulmuştur. Ekler kısmıda 1950-2000 yılları arasında uygulanan yedi adet müfredat programı teze alınmıştır. İkinci bölümde ders kitapları ve önemi konusu üzerinde durulmuş ve belirtilen tarihler arasında ülkemizde okutulan ders kitaplarının bir listesi verilmiştir. Üçüncü bölümde ise ülkemizde uygulanan millî eğitim politikaları başlığı altında öğretmen yetiştirme, eğitim ve dil politikaları ele alınmıştır. Dördüncü bölümde yer alan sonuç kısmının dışında ayrıca her bölümün sonunda o bölümle ilgili teklifler dile getirilmiştir. Bu çalışmanın oluşturulmasında kullanılan materyaller kaynaklar kısmında belirtilmiştir. II ABSTRACT MASTER THESIS INVESTIGATION AND EVALUATION OF THE ARTICLES RELATED TO TURKISH AND TURKISH LITERATURE IN DIFFERENT JOURNALS PUBLISHED BETWEEN 1950-2000 By Bahadır GÜCÜYETER Supervisor: Ass. Prof. Numan KÜLEKÇİ 2002 Jury: Ass. Prof. Numan KÜLEKÇİ Ass. Prof. Ali KAFKASYALI Ass. Prof. Feridun ALPER In this study, it was aimed to determine the improvement and change process of the mother language education in Turkive. In the introduction section of the thesis, general information related to native language education was presented while curricuiums were emphasised in Part I. Also, seven curricuiums. which were practiced during 1950-2000 years were taken to the thesis in this section. In Part U, on the other hand, textbooks and their importance were emphasised and a list of the textbooks taught during the same period was given. Training the trainers, education and language policies were dealt with under the title of `The National Education Policies Practised in Turkey` in Partm. Along with the conclusions given in Part IV, relavant suggestions were depicted at the end of each section. Materials used in forming this study were given in the bibliograpgh section.
Collections