Mirvarid Dilbazi, hayatı, sanatı ve şiirlerinden seçmeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ MİRVÂRİD DİLBÂZÎ, HAYATI, SANATI VE SEÇİLMİŞ ŞİİRLERİ Danışman: Yard.Doç.Dr.Ali KAFKASYALI 2002 - Sahife VII+248 Jüri: Yard.Doç.Dr.Ali KAFKASYALI Prof.Dr.Ahmet KIRKKILIÇ Yard.Doç.Dr.Nesrin FEYZİOĞLU Bu çalışma ile, 1912 yılında doğup 1925 yılında şiir yazmaya başlayan ve Yakın Doğu'da haklı bir üne kavuşan şaire Mirvârid Dilbâzî'nin hayatı, sanatı ve Azerbaycan şiirindeki yerinin Türkiye Türk okuyucularına tanıtılması amaçlanmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde, Mirvârid Dilbâzî'nin hayatı, ailesi, eğitimi ve çalışma hayatı ele alınmıştır. İkinci bölümde, Mirvârid Dilbâzî'nin şiirinin ve san'atının özünü oluşturan değerler, şairenin aile anlayışı, dünya görüşü incelenmiştir. Üçüncü bölümde, M. Dilbâzî'nin şiirlerinde işlediği konular değerlendirilmiştir. Dördüncü bölümde, şairenin şiirlerinin şekil özellikleri ele alınmış, seçme şiirleri değerlendirilmiştir. Beşinci bölümde ise şairenin bu çalışmaya alman şiirlerine ve metinlerine türlerine göre tasnif edilerek yer verilmiştir. Çalışmanın sonunda, şiirlerde geçen ve farklı anlamlarda kullanılan kelimeler için küçük bir sözlük eklenmiştir. V ABSTRACT MASTER THESIS MİRVÂRİD DİLBAZI, HER LIFE, HER ART AND HER SELECTED POEMS Supervisor: Yard.Doç.Dr.Ali KAFKASYALI 2002-Page: VII+248 Jury: Yard.Doç.Dr.Ali KAFKASYALI Prof.Dr.Ahmet KIRKKILIÇ Yard.Doç.Dr.Nesrin FEYZİO?LU With this study, The life of poet Mirvârid Dilbâzî who was born in 1912 and has started to write a poem in 1925, and has a true fame in Near East, her art and the place of Azerbaijen poem were aimed to introduce to Turkish readers in Turkey. In the first chapter of study, the life of Mirvârid Dilbâzî, her family, her educational life and her work were explained. In the second chapter, the valves which were the of Mirvârid Dilbâzî's poem and her art, her thoughts about family and world were examined. In the third chapter, the topics which she used in her poems were valuated. In the fourth chapter, the features of her poems were valuated. In the fifth chapter, the poems and the texts of her which were taken to this study are given according to their kinds. At the end of study. A dictionary for words which were used in poems and had different meaning was made.
Collections