İlköğretim sosyal bilgiler dersinin milli bilincin oluşmasındaki önemi (Erzurum ili Oltu ilçesi Orcuk Köyü İlköğretim Okulu çalışması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN, ÖĞRENCİLERDE MİLLİ BİLİNCİN OLUŞMASINDAKİ ÖNEMİ Ayhan SENSES Danışman: Yrd. Doç. Dr. İhsan Sabri BALKAYA 2002 Sayfa: 142 Jüri: Yrd. Doç. Dr. İhsan Sabri BALKAYA Bu araştırmanın genel amacı ilköğretim okulları, sosyal bilgiler dersi, öğrencilerde `Milli bilinci` ne düzeyde gerçekleştirmektedir sorusunu araştırmaktır. Araştırma konumuz Sosyal Bilgiler Dersinin öğrencilerde milli bilincin oluşmasındaki önemi olunca, I. bölümde Problem, Türk Milli Eğitiminin genel amaçları, ilköğretimin genel amaçları, Sosyal Bilgiler dersinin amaçları, Milli amaç ve hedefler, öğrencilerde milli bilincin oluşması için Sosyal Bilgiler dersinde kazandırılması gereken davranışları verdik. Il.bölümde ise, Sosyal bilgiler ve Sosyal bilimler kavramlarını, sosyal bilgilerin tarihçesini, içeriğini, sosyal bilgiler 4. ve 5.sınıf ünitelerinin dağılımı ve konularını verdik. III. bölümde Atatürkçülük konularının, güncel olayların, belirli gün ve haftaların milli bilincin oluşmasında yeri ve önemi üzerinde yoğunlaştık. Çalışmamız sırasında, çeşitli araştırma, makale, eser ve çevirilerden faydalandığımız gibi, bilgi toplama tekniği olarak da anket uygulaması, gözlem ve görüşme yaptık. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, öğrencilerde milli bilinç, erkek öğrencilerin kız öğrencilere, 5.sınıf öğrencilerinin de 4.sınıf öğrencilerine göre daha iyi düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. ABSTRACT MASTER THESİS The Importance of Social Sciences Course in the Formation of National Consciouvness in Primary Schools Ayhan SENSES Supervisor: Assistant Professor İhsan Sabri BALKAYA 2002 Pages: 142 Jury: Assistant Professor İhsan Sabri BALKAYA The aim of this study is to investigate if social sciences courses play a role in making students form national consciousness in seconday schools. The first part of the study includes the core issue, the general objectives of Ministry of National Education in Turkey, general objectives of primary education, aims of social sciences courses, national targets, and behaviours to be gained by social sciences course. The second part is about the concept of social sciences, a history of social sciences, and the distribution of the subjects in units in the 4th and 5th years of primary education. Part III Roeuses on the place and importance of subjects relating Kemalizm as well as certain significant days and weeks in Rorming national consciousness. A number of articles, books and translations were utilized for the study. To obtain data, we applied guestionaires and made intervies and observations. The results reveal that male students have a higher rate of national consciousness than female ones, and 5th year students have a better level of national consciousness than 4th year students.
Collections