İlköğretimde `doğru bilinç` oluşturmada tarih eğitiminin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İLKÖĞRETİMDE `DOĞRU BİLİNÇ` OLUŞTURMADA TARİH EĞİTİMİNİN ROLÜ Ufuk ŞİMŞEK Danışman :Yr d. Doç. Dr. Hasan ŞAHİN 2002-Sayfa:60 Jüri: Yrd. Doç. Dr. Hasan ŞAHİN Jüri: Yrd.Doç.Dr. A.Sinan BİLGİLİ Juri:Yrd.Doç.Dr. Yavuz ÖZDEMİR Bu çalışmada, İlköğretim öğrencilerine okutulan tarih dersinin doğru bilinç oluşumunda ki rolü araştırılmıştır. Çalışmanın amacı bilinç kavramının ne olduğunu ve tarih eğitiminin bilinç oluşumuna katkılarının olup olmadığını saptamaktır. Çalışma, İlköğretim dört ve sekizinci sınıfların müfredatı ile sınırlıdır. Bu çalışmada konu ile ilgili bir çok kaynak taranmıştır. Yaptığımız çalışma sonucunda: Tarihin bilinç ile doğrudan bir ilişkisi olduğu ve bilinci etkileyen bir çok faktör olmasına rağmen tarih eğitiminin bilinç oluşumunda başat bir konumda olduğu tespit edilmiştir. ABSTRACT MASTER THESIS THE PART OF THE HISTORY EDUCATION ON CREATİNY CORRECT CONSİDENCE IN PRIMARY SCHOOL Ufuk ŞİMŞEK Supervisor: Yrd.Doç.Dr. Hasan ŞAHİN 2002-Page: 60 Jury:Assist.Prof. Hasan ŞAHİN Jury: Assist.Prof. A.Sinan BİLGİLİ Jury:Assist.Prof. Yavuz ÖZDEMİR In this research it is investigated the influence of the history education which is taught to primary school's students on creating correct considence. The aim of this research is to determine what considence is and whether the history education has influence on creating considence. The research is limited the detailed program of the fourth and eight class in primary school. It is searched carefully a lot of works which is connected of this research, it is determinet that there is direct connection between history and considence and while there are several factors which have influence on considence, the history education has the most important influence on creuting considence.
Collections