Sebilürreşad`da din eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ SEBİLÜRREŞADDA DİN EĞİTİMİ Halim YILDIZ Danışman : Yrd. Doç.Dr. Abbas ÇELİK 2002- SAYFA : 155 Jüri : Yrd. Doç.Dr. Abbas ÇELİK Yrd. Doç.Dr. Faruk KARACA Yrd. Doç.Dr. Zeki İŞCAN Bu çalışma `Sebilürreşad'da Din Eğitimi` konusunu değişik boyutlarıyla tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için önce konunun teorik zemini hazırlanmış daha sonra Sebilürreşad'ın ilgili cilt ve bölümleri elde edilmiş olup bu bölümler içerisinde din eğitimi ile ilgili makaleler derlenmiş ve sadeleştirilerek tasnif yapılmıştır. Bu çalışma üç bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde batılılaşma ile beraber medreselerdeki din eğitiminin tarihi gelişimi ele alınmış ve medrese dışı eğitim kurumlarına yer verilmiştir. İkinci bölümde din eğitiminde kitap, yöntem ve öğretmen sorunlarına değinilmiş ayrıca medrese ve modern eğitim kurumlan arasında karşılaştırma yapılmıştır. Üçüncü bölümde ise yaygın din eğitimine yer verilmiştir. Sonuç olarak bu çalışmadan elde edilen bilgiler değerlendirilmiş ve konu değişik boyutlarıyla incelenmiştir. n ABSTRACT MASTERS THESIS EDUCATION OF RELIGION IN SEBİLÜRREŞAD Halim YILDIZ Supervisor : Assistant Proffessör Abbas ÇELİK 2002 -PAGE: 155 Jury : Assistant Proffessör Abbas ÇELİK Assistant Proffessör Faruk KARACA Assistant Proffessör Zeki İŞCAN The aim of this study is determinate the education of religion in Sebilürreşad with different dimensions. To realize this aim of first all the theooretical backround of the subject was prepared. Then the related issues and parts of Sebilürreşad was possesed and in these sections the articles dealing with education of religion was organized through composing and implifying. This study consists of three sections. Because contemporary The historical presses of religious training of medresseh was held in the firs section and the other institutions out of medressehs took a place. In the second, the problems of teachers, book and methods was touched in religious training. Also medresseh and modern education society was compered. In the third section widespread religion training was given place Consequenty, it was awamined the findings of research and the subject was gone into carefully with different dimensions.
Collections