Türkiye`de güzel sanatlar eğitimi bölümleri müzik eğitimi anabilim dallarında bireysel ses eğitimi I-II dersinde Türkçeyi doğru kullanma ilkelerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ TÜRKİYE'DE GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMLERİ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARINDA BİREYSEL SES EĞİTİMİ III DERSİ'NDE TÜRKÇEYİ DOĞRU KULLANMA İLKELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Tuba KILIÇ Danışman: Doç.Dr.Tamilla GASİMOVA 2002: Sayfa : Jüri: Doç.Dr.Tamilla GASİMOVA Prof.Dr.Babek KURBANOV Yrd.Doç.Dr.Muhsine BÖREKÇİ Bu araştırma, 2001-2002 Eğitim-Öğretim Yılı'nda Türkiye'de Bireysel Ses Eğitimi I-II Dersi'nde Türkçenin doğru kullanım ilkelerini, uygulanabilme boyutunda saptamak amacıyla, yüksek lisans tezi olarak hazırlanmıştır. Araştırma; Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi 'nin Müzik Eğitimi Anabilim Dallan 'nda şan branşında görevli öğretim elemanlarından oluşan yirmi kişilik bir örneklem üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, genel olarak var olan durumun saptaması amacıyla `betimsel yöntem` kullanılmış, veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler, bilgisayarda analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda edinilen bulgulardan çıkan sonuç; lisans 1. sınıf öğrencilerinin Bireysel Ses Eğitimi I-II Dersi'nde Türkçeyi doğru kullanabilme düzeylerinin, istendik davranışları `kısmen` karşılayabilecek durumda olduğu şeklindedir. Bireysel Ses Eğitimi I-II Dersi içeriğinin aktarılabilmesi ve öğrencilerde beklenen hedef davranışların oluşabilmesi için önerilerde bulunulmuştur. II ABSTRACT MASTER THESIS THE EVALUATION OF THE PRINCIPLES OF PROPER USE OF TURKISH IN INDIVIDUAL VOICE TRAINING III COURSES IN MAIN LEARNING BRANCH OF MUSIC TRAINING AT THE DEPARTMENTS OF FINE ARTS TRAINING IN TURKEY. TUBA KILIÇ Supervisor: AssocTamilla GASİMOVA 2002:Page: Jury: AssocTamilla GASİMOVA ProfessorBabek KURBANO V Assist.Prof.Muhsine BÖREKÇİ This study has been prepared as master thesis in order to determine the principles of the proper use of Turkish at practice stage in 2001-2002 school year in Turkey in the courses of individual voice training. This study has been prepared on twenty subjects who are lecturers at the branch of voice training of The Main Learning Branch of Music Training at Abant İzzet Baysal University, Atatürk University, Gazi University, Karadeniz Technic University, Süleyman Demirel University. In this study, generally, in order to determine the present situation, `descriptive method` has been used and questionnaire has been applied as a means of providing data. The data has been analysed by means of computers. The result data provided at the end of this study shows that 1st class bachelhor's degree student's level of proper use of Turkish in the courses of individual voice training I-II is `partially` satisfactory for target behaviour. Some suggestions have been offered in order to reveal the content of the courses of individual voice training I-II and to form the target behavior.
Collections