İlköğretim 6., 7., 8. sınıflarında Türkçe derslerinde okutulan ders kitaplarındaki bazı metinlerin söz dizimi bakımından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İLKÖĞRETİMİN 6., 7., 8. SINIFLARINDA TÜRKÇE DERSLERİNDE OKUTULAN DERS KİTAPLARINDAKİ BAZI METİNLERİN SÖZ DİZİMİ BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI YASEMİN SİLİ Danışman : Yrd. Doç Dr. MUHSİNE BÖREKÇİ 2002, Sayfa : JÜRİ : Prof. Dr. Ahmet KIRKKILIÇ Doç Dr. Mukim SAĞIR Yrd. Doç. Dr. Muhsine BÖREKÇİ Bu çalışma, ilköğretimin 6., 7., 8. sınıflarında Türkçe derslerinde okutulan ders kitaplarındaki bazı metinlerin söz dizimi bakımından karşılaştırılmasından oluşmaktadır. Çalışma, `Giriş, Tümleç-Yüklem İlişkileri, Cümle Yapılan, Metinlerdeki Cümlelerin / Cümle Kalıplarının Kullanım Oranları, Sonuç, Kaynaklar` bölümünden oluşmaktadır. Ele alınan metinleri oluşturan cümleler, cümlelerdeki öğeler tek tek fişlere yazılıp çözümlemeleri yapıldı. Ayrıca bu fişlerdeki bilgiler bir araya getirilip istatistik sonuçları da çıkarıldı. İstatistiki bilgiler sonuç bölümünde detaylı bir şekilde dikkatlere sunulmuştur. V ABSTRACT MASTER THESIS THE COMPARISON OF SOME TEXTS SYNTAX WHİCH ARE TOUGHT İN TURKİSH LESSONS IN THE 6T, 7th AND 8th CLOSSES OF PRIMARY SCHOOLS. YASEMİN SİLİ Counselor : Assist.Prof.Dr. Muhsine BÖREKÇİ 2002:Page:108+VIII Jury : Professor Dr.Ahmet KIRKKILIÇ Assoc. Mukim SA?IR Assist.Prof.Dr. MuhsineBÖREKÇİ The study is composed of the comparison of some texts syntax which are tought in Turkish lessons in the 6th, 7th and 8th closses of primary schools. The study is consist of the relationship between the introduction complement and verb the structure of sentences, the usage, proportion of the sentences matrix and the matrix of sentences in full sentences. The sentences which are consisting the observed texts and the components in these sentences are written one by one on the slips with their analysis However, the knowledge in these slips is come together and the statistic results are also taken into account. The statistic knowledge are shown in adetailed way to the attentions in conclusion part.
Collections