İşin yeniden süreçlenmesi ve Türk Telekom için uygulanabilirliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET DOKTORA TEZİ İŞİN YENİDEN SÜREÇLENMESİ ve TÜRK TELEKOM İÇİN UYGULANABİLİRLİĞİ Davut SARI Danışman : Prof. Dr. Sibkat KAÇTIOĞLU 2002 -SAYFA: 148 Jüri Üyeleri : Prof. Dr. Sibkat KAÇTIOĞLU Prof. Dr. Muammer YAYLALI Doç. Dr. önder BARLI Yrd. Doç. Dr. Erkan OKTAY Yrd. Doç. Dr. Üstün ÖZEN ANAHTAR KELİMELER: Yönetim, Süreç, İşin Yeniden Süreçlenmesi (BPR), Çizelgelerle Uygulama Geliştirme (TAD), Organizasyonel iyileştirme, Telekomünikasyon ve Türk Telekom Küreselleşme, serbestleşme ve bir kısım teknolojik gelişmeler bir şekilde birbirlerini desteklemiş ve müşteri için şiddetli rekabete önayak olmuşlardır. Bu durum, müşteriler üzerinde yoğunlaşmayı bir çok şirket için hayatta kalmanın şartı yapmıştır. Nitekim, Türk Telekom'un pek yakında Türkiye'de de serbestleşecek olan telekomünikasyon sektörüne rekabet üstünlüğü ile girebilmesi için, üst yönetim tarafından bir kısım stratejik ve organizasyonal değişikliklerin yapılması gerektiğine inanılmıştır. Kapsamı Türk Telekom'daki değişikliklere kadar uzanan bu çalışmada, bir öneri olarak da işin Yeniden Süreçlenmesi (BPR - Business Process Reengineering) yaklaşımı sunulmaktadır. Çalışma BPR'ı bir çok açıdan ele almaktadır. Süreç yönetimi, iletişim ve yönetime iştirak etme konuları olmak üzere organizasyon geliştirme literatürüne bir göz atarak başlamakta; daha sonra BPR tecrübe ve prensiplerine odaklanmakta, kuvvetli ve zayıf tarafları sergilemekte, stratejik ve organizasyonal değişim için bir model olarak tüm etkinliklerini belirtmektedir. Hızlı BPR Yöntemi ve Çizelgelerle Uygulama Geliştirme (TAB - Tabular Application Development)'den oluşan karma bir vak'a çalışması ile planlama, tasarım, uygulama ve uygulama sonrası aşamaları ile öneri test edilmektedir. Nihayet bu çalışma, uygulamanın başarısının bir değerlendirmesini yapmakta ve önerinin etkinliği ile gelecekte bu sahada yapılabilecek araştırmalar için bir çok teklif sunmaktadır. «BSSSSKK VI ABSTRACT Ph. D. THESIS BUSINESS PROCESS REENGINEERING and an IMPLEMENTATION for TURKISH TELECOM Davut SARI Supervisor : Prof. Dr. Sibkat KACTIOGLU 2002 -PAGE: 148 Jury : Prof. Dr. Sibkat KACTIOGLU Prof. Dr. Muammer YAYLALI Assoc. Prof. Dr. Önder BARLI Assist. Prof. Dr. Erkan OKTAY Assist. Prof. Dr. Ustun OZEN KEYWORDS: Management, Process, Business Process Reengineering (BPR), Tabular Application Development (TAD), Organizational Improvement, Telecommunication and Turkish Telecom Globalization, liberalization and some developments at technology have, however, reinforced each other and led to fierce competition for customers. This has made focusing on the customer a matter of survival for most companies. So, strategic and organizational changes at Turkish Telecom prompted by senior management's vision were believed would be necessary to improve the firm's competitive advantage going into the next liberalization of telecommunication in Turkey. The framework for this study lies within these changes at Turkish Telecom and puts Business Process Reengineering (BPR) approach as a proposition. This study examines numerous facets of BPR efforts. It begins by looking at the organization development literature, specially in the areas of process management, communication and participation; then focuses on the principles and practices of BPR, accessing the strengths and weaknesses of model and determining its overall effectiveness as a model for strategic and organizational change. Using a multiple case study which consists of `Fast BPR Methodology` and Tabular Application Development (TAD), this proposition is tested, by focusing on the planning, redesign, implementation and post- implementation phases. Finally, this study offers an assessment of the success of implementation, and presents some conclusions about the effectiveness of the proposition and a number of recommendations for future research in this area.
Collections