Türklerde insan hakları ve bu konunun ilköğretim müfredatındaki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ TÜRKLERDE İNSAN HAKLARI VE BU KONUNUN İLKÖĞRETİM MÜFREDATINDA YERİ Sencer ŞENOL Danışman: Yrd. Doç. Dr. Kenan ÇETİN 2002 - Sayfa Jüri: Yrd. Doç Dr. Kenan ÇETİN Bu çalışma, Türklerde insan hakları konusu ile bu konunun ilköğretim okullarında okutulan Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi dersinde nasıl işlendiğini irdelemek amacıyla hazırlanmıştır. İnsan hakları sürekli batı uygarlığının bir ürünü olarak ileri sürülmüştür. Oysa Türk tarihi insan hakları konusunda son derece zengin bir içeriğe sahiptir. Ancak bu husus daima ihmal edilmiş ve ilköğretim okullarında okutulan Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi dersinde de konu edilmemiştir. Araştırmamız üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde insan hakları kuramı ele alınmış ve tüm boyutları ile bu konu irdelenmiştir. İkinci bölümde Türk tarihi insan hakları açısından değerlendirilmiştir. Son bölümde ise ilköğretim okulları Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi dersinde Türk tarihinde insan hakları konusunun nasıl işlendiği ele alınmıştır. Böylece insan hakları eğitimi verilirken, kendi kültürüne bağlı ve tarih bilincine sahip bireyler yetiştirmenin ihmal edilmemesi gerekliği vurgulanmaktadır. IV ABSTRACT MASTER THESIS HUMAN RIGHTS AT THE TURKS AND THE POSITION OF THIS SUBJECT IN THE PRIMARY EDUCATION PROGRAM Sencer ŞENOL Supervizor: Asis. Prof. Kenan ÇETİN 2002 - Page: Jury: Asis. Prof. Kenan ÇETİN This study is prepared for investigating human rights at the Turks and how `Citizenship and Human Rights Education` course works. Human rights is constantly put forward as a west civilization's product in reality,however, the history of Turk has a very rich content about human rights. Nevertheless, this subject is always disregarded even in `Citizenship and Human Rights Education` which is a course for secondary school students. Our research has three parts; in the first part human rights theory is taken up and th is theory is investigated extensively. In the second part, the history of Turk is evaluated in terms of human rights. In the last part, in `Citizenship and Human Rights Education` course, how the subject or human rights in history of Turk can be worked up is taken up. In brief, while teaching human rights education it is necessary to educate persons who are aware of their own history and committed to their own culture.
Collections