Mehmet Akif`in eğitim anlayışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ MEHMET ÂKİF'in EĞİTİM ANLAYIŞI Turan ÇAY Danışman: Yrd. Doç. Dr. Feridun ALPER 2003 - Sayfa: 98 Jüri:Yrd. Doç. Dr. Feridun ALPER Bir yüksek lisans tezi olarak hazırlanan bu çalışmada, Mehmet Akif Ersoy'un eğitim anlayışı şiir, makale ve vaazları incelenerek ortaya konulmaya çalışılmıştır. Öncelikle Mehmet Akif in yaşadığı dönemlerdeki eğitimin durumu genel hatlarıyla ortaya konulmuş, ardından onun eğitim ile ilişkisi çerçevesinde, öğrenim hayatı, etkilendiği kişiler, eserlerinde eğitimi konu edinmesinin sebepleri ve ele aldığı konular tespit edilmiş; örneklerle ortaya konulmuştur. Eğitimin unsurları, felsefesi, amacı ve niteliği hakkındaki görüşleri de tespit edildikten sonra yine örneklerle izah edilmiştir. Onun, eğitime dair görüş ve düşüncelerinin sistematik bir yapı içerisinde olmadığı görülür. Bununla beraber ileri sürdüğü fikirlerle devrini ve sonrasını etkilediği de bir gerçektir. II ABSTRACT MASTER THESIS THE EDUCATION THOUGHT OF MEHMET AKİF Turan ÇAY Supervisor: Assist Prof. Dr. Feridun ALPER 2003 -Page: 98 JuryrAssist. Prof. Dr. Feridun ALPER The conception of education of Mehmet Akif Ersoy has been put forward by analyzing his poems, articles and statements with this work which is prepared for master's degree thesis. Initially, The situation of education in the period of which Mehmet Akif Ersoy lived has ben expressed with general terms. Then, his relation with education, edication life, the people who afected him, the reasons why he emphasized on education in his Works and the subjects which he dealt with have been found out with examples. The elements, phisophy, aim and quality of education have been explained, too. It has seen that his opinions and thoughts concerning education weren't in a ssystematic structure. In addition to this. It is a fact that he had affected both his period and following years with the opinions he put forward.
Collections