Show simple item record

dc.contributor.advisorBeydoğan, H. Ömer
dc.contributor.authorBay, Erdal
dc.date.accessioned2021-04-26T19:34:40Z
dc.date.available2021-04-26T19:34:40Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/540454
dc.description.abstractHI ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ RESMÎ VE ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARI BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLGİSİ DERSİ BİLİŞSEL HEDEFLERİNE ULAŞMA DÜZEYLERİ Erdal BAY Danışman: Yrd. Doç. Dr. H. Ömer BEYDOĞAN 2003-sayfa72+VI Jüri: Yard. Doç. Dr. H. Ömer BEYDOĞAN Yard. Doç.Dr. Selamı SÖNMEZ Yard. Doç. Dr. Cengiz ALYILMAZ Bu araştırmada; resmî ve özel ilköğretim okul beşinci sınıf öğrencileri arasında, fen bilgisi dersi bilişsel hedeflerine ulaşma düzeyleri açısından bir farklılık olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada öntest - sontest deseni kullanılmıştır. Fen bilgisi dersi bilişsel hedeflerine göre hazırlanan basan testi, güvenirlik ve geçerlik çalışması yapıldıktan sonra, belirlenen öğrenci gruplarına uygulanmıştır. Uygulamalar sonucunda elde edilen veriler, SPSS paket programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda ön test verilerine göre, bilişsel giriş davranışlarına özel okul öğrencilerinin resmî okul öğrencilerinden daha fazla sahip oldukları görülmüştür. Ön test- son test verilerine göre, özel okul öğrencilerinin bilişsel hedeflere genel olarak ulaşma düzeyleri de resmî okul öğrencilerinin hedeflere ulaşma düzeylerinden daha yüksek bulunmuştur. Bu farklılığın bilgi ve kavrama basamaklarında daha yüksek olduğu görülürken, uygulama basamağında gruplar arasında bir farklılık tespit edilmemiştir. Buna göre, özel okul öğrencilerinin resmî okul öğrencilerinden daha fazla fen bilgisi dersinin bilişsel hedeflerine sahip oldukları söylenebilir. Sonuç olarak, bu farklılığın hangi faktörlerden kaynaklanmış olabileceği araştırma kapsamında tartışılmış ve konuyla ilgili bazı öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractIV ABSTRACT MASTER THESIS LEVEL OF REACHING COGNITIVE OBJECTIVES BY FIFTH GRADE PUBLIC AND RTVATİVE PRIMARY SCHOOL STUDENTS IN SCIENCE COURSE Erdal BAY Supervisor Asist. Prof. H. Ömer BEYDO?AN 2003- page -72+VI Jury: Asst. Prof. Dr. H. Ömer BEYDO?AN Asst. Prof. Dr. Selami SÖNMEZ Asst. Prof. Dr. Cengiz AL YILMAZ This study aims to determine if there is a difference of reching cognitive objectives by fifth grade public and privative primary school students in science course. Pretest and postest were used in the study. The success tests for the objectives of science course was given to chosen student groups after reliabity studies. The findings were evaluated in SPSS package programme. The study reveals that, according to pretest data privative school students have more of cognitive objectives compared with those in public school. According to pretest- postest findings, it was found that, privative school students have a higher rate of reaching cognitive objectives than public school students. This difference was higher knowledge and conception stages, but there was not any difference in practice stage. Thus, it can be suggested that privative school students have more objectives than public school students. As a result, the factors that might be related with this difference between groups were discussed and some suggestions were made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleResmi ve özel ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersi bilişsel hedeflerine ulaşma düzeyleri
dc.title.alternativeLevel of reaching cognitive objectives by fifth grade public and privative primary school students in science course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCognitive objectives
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid127702
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid123311
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess