İlköğretim ikince kademede görülen okuma problemleri ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEMEDE GÖRÜLEN OKUMA PROBLEMLERİ ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ FİKRETTİN ŞİMŞEK DANIŞMAN : Yrd. Doç. Dr. Muhsine BÖREKÇİ 2003, Sayfa:116+10 JÜRİ : Prof. Dr. Ahmet KIRKKILÎÇ Prof. Dr. Mukim SAĞIR Yard. Doç. Dr. Muhsine BÖREKÇİ İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde okuma becerisi konusunda görülebilen eksikliklerin - şekil ve anlam açısından - neler olduğunu ve bunlara ne tür çözüm önerileri getirilebileceğini ihtiva eden bu çalışma, `Okuma ve Okumanın Niteliği`, `Okuma Problemleri ve Okuma Problemlerine Çözüm Önerileri` başlıklarını taşıyan iki ana bölümden oluşmaktadır. `.Okuma ve Okumanın Niteliği` başlığım taşıyan bölüm, çalışmanın girişi niteliğindedir. Bu bölümde, ` okuma - yazma kavramı ve önemi, okuma alışkanlığı ve bu alışkanlığı kazanmak, okuma türleri, okuma plânı` başlıklarını taşıyan konulara değinilmiştir. `Okuma Problemleri ve Okuma Problemlerine Çözüm Önerileri` bölümü de `Okuma Frenleri`, `Tanıma Çerçevesi`, `Belleme Çerçevesi` ve `Kavrama Çerçevesi` başlıklarım taşıyan dört alt başlıktan oluşmaktadır. Bu bölümlerin ilki (Okuma Frenleri)nde: şekil açısından görülebilen okuma problemleri ve bunların çözüm önerileri; diğer üçünde (Tanıma Çerçevesi, Belleme Çerçevesi ve Kavrama Çerçevesi) de: anlamaya dayalı okuma F problemleri ve bunların çözüm önerileri dikkatlere sunulmuştur. Çalışmanın sonunda ise; `Grafikler ve Şekiller Dizini`ne ve geniş bir `Bibliyografya`ya yer verilmiştir. V ABSTRACT MASTER THESİS SEEN AT THE SECOND GRADE OF PRIMARY EDUCATION FİKRETTİN ŞİMŞEK Counselor: Assist. Prof Dr. Muhsine BÖREKÇİ 2003: Page: 116+10 Jury: Pofessor Dr. Ahmet KERKKBLIC Professor. Mukim SA?IR Assist Prof. Dr. Muhsine BÖREKÇİ This study that contains the solution offers for the deficiencies about the reading skills, by considering morphology and semantics, for the second grade primery education students, is formed of two basic chapters called `Reading and Quality of Reading` and `Problems in Reading and Solution Offers the Reading Problems.` The chapter which is called `Reading and Quality of Reading` is considered to be the introduction of the study. In this chapter the concept of reading and writting and its importance, reading habit and acquiring reading habit, types of reading, plan of reading are emphasized. And the next chapter which is called `Problems in Reading and Solution Offers For Reading Problems` is formed of four subheadings called Check in Reading, Recognition, Frame, Memorizing Frame and Comprehension Frame. In the first subheading called `Check in Reading`, the reading problems by considering morplogy and solution offers for these problems and in the next ones called Recognition, Memorizing and Comprehension Frames, the reading problems by considering semantics and the solutions for them are given t importance. At the and of the study there is on extensive part for the graphic concordance and bibliography.
Collections