Tüketicilerin yerel basın işletmelerine yönelik tutumları ve beklentileri üzerine Erzurum`da bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ TÜKETİCİLERİN YEREL BASIN İŞLETMELERİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE BEKLENTİLERİ ÜZERİNE ERZURUM'DA BİR ARAŞTIRMA Betül BULADİ Danışman: Prof. Dr. Aysel ERCİŞ 2003 - SAYFA: 70 Jüri: Prof. Dr. Aysel ERCİŞ Prof. Dr. Recai ÇINAR Doç. Dr. M. Sinan TEMURLENK Hizmet pazarlaması günümüzde, pazarlama biliminin gittikçe gelişen ve zenginleşen bir alt disiplini olarak kabul edilmektedir. Mal ve hizmet pazarlaması temel olarak aynıdır. Gerek mal gerekse hizmet pazarlanırken, pazarlama yöneticileri kendi mamullerine uygun bir hedef pazar seçer ve seçilen pazarı detaylı şekilde analiz ederler. Daha sonra, pazarlama değişkenleri etrafında bir pazarlama planı oluştururlar. Uygulamada önemli benzerlikler olmasına rağmen, hizmetin temel özellikleri, farklı bir pazarlama planı hazırlanmasını zorunlu kılar. Bu çalışmada, yerel basın işletmelerinin hizmet işletmeleri olduğu göz önünde tutularak, birinci bölümde, hizmetler ve hizmet işletmelerinde pazarlama ile ilgili bilgiler verilmiştir. Tüketicilerin satmalına davranıştan incelenmiş, satmalına davranışlarını etkileyen faktörler ve tüketici davranış modelleri üzerinde durulmuştur. Son bölümde, yerel gazete okuyucularının profillerini, yerel gazete okuma ve okumama sebeplerini, yerel basın işletmelerinin sunduğu hizmetler hakkında tüketicilerin tutumlarını ve beklentilerini belirlemek amacıyla yapılan bir saha araştırması yer almıştır. VI ABSTRACT MASTER THESIS A RESEARCH ON THE CONSUMERS' ATTITUDE AND EXPECTATIONS TOWARDS LOCAL PRESS Betül BULADI Supervisor: Prof. Dr. Aysel ERCİŞ 2003 -PAGE: 70 Jury : Prof. Dr. Aysel ERCİŞ Prof. Dr. Recai ÇINAR Assoc. Prof. Dr. M. Sinan TEMURLENK Service marketing has been accepted as a developing sub-branch of marketing science nowadays. Product and service marketing are mainly similar. While marketing both product and service, the marketing managers select a convenient target market for their product and they analize this market in detail. Afterwards, they form a marketing plan around the marketing variants. Despite the important similarities in the application, basic characteristics of the service inevitably leads to form a different marketing plan. In this survey, the local press establishments are considered as service managements and the information about service and marketing in service managements are given in the first part. Consumers' buying habits are observed and the factors effecting these habits and consumer habits models are focused. In the last part, there is a field survey on the profiles of local newspaper readers, reasons why they are reading local newspapers or not, and also the consumers' attitude towards local press manegements and their expectations.
Collections