Iğdır ili ilköğretim okullarının II. kademe VI. sınıflarında okuma ve yazma derslerinde karşılaşılan sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İĞDIR İLİ İLKÖĞRETİM OKULLARININ H. KADEME VI. SINIFLARINDA OKUMA VE YAZMA DERSLERİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR Ali Fatih KARTAL Danışman: Yard. Doç. Dr. Cengiz AL YILMAZ 2003 - SAYFA: VH+84 Jüri: Yard. Doç. Dr. Cengiz ALYILMAZ Prof. Dr. Mukim SAĞIR Yard. Doç. Dr. Feridun ALPER `Iğdır İli İlköğretim Okullarının II. Kademe VI. Sınıflarında Okuma ve Yazma Derslerinde Karşılaşılan Sorunlar` başlıklı bu çalışmada, Iğdır yöresi ilköğretim okullarında II. kademe VI. sınıf öğrencilerinin okuma yazma derslerinde yaptıkları yanlışlar tespit edilip, bu yanlışların sebepleri ve çözüm yollan üzerinde duruldu. Çalışma gerçekleştirilirken, kırsal kesimde olması ve yerel bir dilin etkin şekilde kullanılması sebebiyle söz konusu sorunların en fazla yaşandığı Iğdır İli merkeze bağlı Karakuyu Köyü İlköğretim Okulu ile Evci Köyü İlköğretim Okulu uygulama alanı olarak seçildi. `Giriş`, `İnceleme`, `Sonuç ve Öneriler` başlıklı üç bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde `araştırma alanıyla ilgili bilgiler''e; ikince bölümde, `Karakuyu Köyü İlköğretim Okulu ile Evci Köyü İlköğretim Okullarının II. kademe VI. sınıflarında okuma ve yazma derslerinde karşılaşılan sorunlar`a; üçüncü bölümde ise, `elde edilen bilgi, bulgu ve belgeler ışığında sorunların çözümlenmesiyle ilgili genel bir değerlendirmeye ve öneriler`e yer verildi. VI ABSTRACT MASTER THESIS PROBLEMS HAVING BEEN FACED IN READING AND WRITING LESSONS AT SECOND LEVEL 6th CLASSES OF ELEMENTARY EDUCATION SCHOOLS IN İ?Dİ R PROVINCE Ali Fatih KARTAL Supervisor: Asist Prof. Dr. Cengiz AL YILMAZ 2003 - PAGE: VH+84 Jüri: Asist Prof. Dr. Cengiz ALYJLMAZ Prof. Dr. Mukim SA?IR Asist Prof. Dr. Feridun ALPER `Problems having been faced in reading and writing lessons at second level 6th classes of elementary education schools in İğdır Province` In this study, mistakes in reading and writing lessons of the 6th class students of Elementary Education schools in İğdır were determined and done research on the reasons and solutions of these mistakes. When this study is carried out, the two schools, `Karakuyu Village Elementary Education School and Evci Village Elementary Education School linked With İğdır Province` were chosen as pilot area. The reason of being chosen these schools was that the problems in question were mostly seen in this area. Because these two schools are situated in rural part of the province and local language is effectively used there. This study consists of three chapters: `Introduction`, `Survey`, `Result and suggestions`. These subjects have been discussed in the study; İn Chapter 1, 'information about pilot area`, İn Chapter 2, `Problems which were faced in reading and writing lessons at second level 6th classes of these two schools`; and İn Chapter 3, `A general evaluation about analyzing the problems by means of information, findings and documents`.
Collections