Örgün eğitimde disiplin
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ ÖRGÜN EĞİTİMDE DİSİPLİN Nursel AKŞİT Danışman: Yrd. Doç. Dr. Tuncay CEYLAN 2003 - SAYFA : 148 Jüri : Yrd. Doç. Dr. Tuncay CEYLAN Bu çalışmada disiplinin eğitimdeki yeri ve önemi işlenmeye çalışılmıştır. Konu ile ilgili incelediğimiz eserler doğrultusunda oluşturulan bu çalışma öğretmenin öğrencilerini tanımasına, onlarla iyi iletişim kurmasına sınıfta çıkabilecek olan disiplin sorunlarına daha etkin çözümler getirmesine yardımcı olacağı kanaatindeyiz. Yapmış oldğumuz çalışmada eğitimde disiplinin yerini üç bölümde ele aldık. Birinci bölümde, disiplinin tanımı ve disiplin türleri üzerinde durduk. İkinci bölümde ise mevcut türlerin ve disiplin modellerinin okul eğitimine nasıl uygulanması gerektiğini ve bu uygulamaların getireceği faydalan ele aldık. Üçüncü bölümde sınıf ortamında disiplin konusunu ele aldık. Eğitimin en yoğun olarak sınıflarda verildiği ve bundan dolayı, sınıf yönetiminde disiplinin taşıdığı önemi vurgulamaya çalıştık.Son olarak eğitim öğretim ortamında gerçekleştirilmesi gereken disiplin anlayışının; eğitimci, yönetici, öğrenci ve veli çerçevesinde olması gerektiğini ve hiç biri mağdur edilmeyecek şekilde uygulanmaya çalışılması gerektiğinden bahsettik. V ABSTRACT MASTER THESIS The Discipline in Organic Education NurselAKŞİT Supervisor:Assist. Prof. Dr. Tuncay CEYLAN 2003 - PAGE : 148 Juiy: Assist. Prof. Dr. Tuncay CEYLAN In this study we aimed to point out the importance and place of discipline in training. In the direction of the works we examine about the subject, we created this study and we are on the opinion that this study will have contribution in bringing more effective solutious to the problems which might occur in the class communicate with them, to know the students by the teacher. In the study we carried out, we took on the the place of discipline in training in three sections. In the first section, we pointed out the definition of discipline. In the second section how available types or discipline models were adapted to the school education, and the benefits which these application would get.In the third section, we took on the disciple in the medium of the class: We tried to emphasise that education was given in the classrooms, and the importance of the discipline in class administration. Finally, we told that understanding of discipline should be in the context of educator, administrator student, and parent, and it should be applied such a way that nobody isn't treated unjustly.
Collections