Kur`an`da teşbih (benzetme)`in eğitim boyutu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ KUR'AN'DA TEŞBİH (BENZETME)'İN EĞİTİM BOYUTU Cemal IŞIK Danışman: Prof. Dr. Şükrü ARSLAN 2003- Sayfa : VIII + 92 Jüri: Prof. Dr. Şükrü ARSLAN Doç. Dr. Veysel GÜLLÜCE Yrd. Doç. Dr. Abbas ÇELİK Kur' an' da Teşbihin Eğitim Boyutu adlı tezimiz, iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde genel olarak eğitim ve onunla ilgili kavramlar, Kur' an' in eğitim tarzı ve çeşitleri anlatılmaktadır. Genel eğitim, din eğitimi ve bunların esas ve hedefleri bu bölümde verilmekte ve Kur'an-ı Kerim'deki teşbihat ayetleri açısından değerlendirilmektedir. Konu benzetmeler olduğundan hemen her ayet bu açıdan değerlendirilmek durumundadır. Ana başlıklar konunun çerçevesini çizerken alt başlıklar daha özel ve ayrıntılı açıklamalar içermektedir. Eğitimin Kur' an referanslı yönünün yanında, Batı 'da nasıl uygulandığım, hedeflerini, kaynaklarım ve ilkelerini de dikkate aldık. Ayrıca bu ilkeleri Kur' an' la birebir bağlantılı bir şekilde vermeye çalıştık. Çalışmanın ikinci bölümünde, belagat ilminin kısa bir özetiyle birlikte eğitimin bu ilimle ilişkisi, Kur' an' m edebi yönü, belagat ve eğitimin Kur' an eğitimiyle alakalan yanında daha özel konuları bu açıdan değerlendirdik. Pratikte var olan, realiteye uygun, insanın günlük olarak yaşadığı ve yakın temasta bulunduğu objeleri daha çok öne çıkardık. ABSTRACT MASTER THESIS EDUCATION DIMENSION OF COMPARISON IN THE QURAN Cemal IŞIK Supervisor: Prof. Dr. Şükrü ARSLAN 2003- PAGE : Vffl + 92 Jury: Prof. Dr. Şükrü ARSLAN Assoc. Prof. Dr. Veysel GÜLLÜCE Assist. Prof. Dr. Abbas ÇELİK The thesis called `Educational dimension of comparison in the Quran` consists of two chapters. In the fisrt chapter, education in general, the related concepst, the Quran's way of education and the varieties of these have been explanied. General and religious education and the basics and the goals of these have been given by making references to the Quranic verses. Since the subject is the likening (comparisons), nearly every verse has been evaluated and commented from this, point of view. Under the main titles describing the topik in outline are the subtitles including more specific and more delailed explanations. Besides education's Quran -referennced aspects, its goals, sources, principles and its wertern style of application have also been taken into consideration. In addition, these principles have been presented in the way related to the Quran. In the second part of the study, a brief summary of rhetoric together with the relationship between the art of rhetoric and education, the Quran's literary aspect, the relation between rhetoric and education and the Quranic education and some more specific issues have been evaluated from this perspective. The objects that are practical and consistent with reality and the ones that man is able to live daily and be in close touch with have especially been emphasized.
Collections