İlköğretimde bilgisayar öğretim süreçleri ve bilgisayarın öğrenciler üzerindeki sosyal etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET DOKTORA TEZİ İLKÖĞRETİMDE BİLGİSAYAR ÖĞRETİM SÜREÇLERİ VE BİLGİSAYARIN ÖĞRENCİLER ÜZERİNDEKİ SOSYAL ETKİLERİNİN İNCELENMESİ Osman SAMANCI Danışman : Prof.Dr. Hakkı YAZICI 2.Danışman : Doç.Dr. Sırrı AKBABA 2003- Sayfa : 169 Jüri: Prof.Dr. Hakkı YAZICI Bu araştırmada, ilköğretim bilgisayar öğretim süreçleriyle bilgisayarın öğrenciler üzerindeki sosyal etkileri incelenmiştir. Araştırma, nitel yöntemlere göre Erzurum il merkezinde, seçmeli bilgisayar dersi okutulan 4 ilköğretim okulunda yürütülmüştür. Veri toplamak amacıyla gözlem ve görüşme yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma süresince 4 ilköğretim okulundaki 7 öğretmen, 132 öğrenci ve 33 veli ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırma okullarında dört ay kalınarak, ilköğretimde bilgisayar dersi olan farklı sınıf düzeylerinde belli aralıklarla 44 saat ders gözlemi yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerine göre toplanan veriler, Excell veri tabam kullanılarak araştırmacı tarafından hazırlanan bilgisayar programına girilmiş ve içerik analiz yöntemine göre analiz edilmiştir. Veri analizi sonucu ulaşılan bulgular, bilgisayar öğretim süreçleri ve bilgisayarın öğrenciler üzerindeki sosyal etkileri olmak üzere iki ana tema altında ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Ayrıca araştırma sonuçlan yorumlanarak bu konudaki uygulama ve araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur. ABSTRACT PhD THESIS AN ASSESSMENT OF COMPUTER TEACHING PROCESSES AND SOCIAL EFFECTS OF COMPUTER ON STUDENTS IN PRIMARY SCHOOLS Osman SAMANCI Advisor : Prof.Dr. Hakkı YAZICI Advisor 2: Doç.Dr. Sırrı AKBABA 2003- Page : 169 Jury: Prof.Dr. Hakkı YAZICI This study aims to investigate the social effects of the computer on students along with the processes of computer teaching. The study was carried out through a qualitative research design in four primary schools where computer courses are given as elective in Erzurum. To collect data, interview and observation methods were used. During the study, 7 teachers, 132 students and 33 parents were interviewed. Throughout 4 months spent in study schools, 44 hours of lesson observations were carried out with specific intervals. The data were subjected to qualitative data analysis with the help at Excell database. The findings were presented in detail under two major themes: the processes of teaching of computers and the social effects of computer on students. Furthermore, the results were interpreted and relevant implication for practice and research were offered.
Collections