Erzurum ili Merkez İlköğretim Okulu müfettiş, yönetici ve öğretmenlerinin bakış açısından` Yönetici Teftiş Formu`nda` yer alan davranışların önem ve gösterilme düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ ERZURUM İLİ MERKEZ İLKÖĞRETİM OKULU MÜFETTİŞ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİNİNBAKIŞLARI AÇISINDAN `YÖNETİCİ TEFTİŞ FORMUN'DA` YER ALAN DAVRANIŞLARIN ÖNEM VE GÖSTERİLME DÜZEYİ Şenol BARUTÇU Danışman : Yrd. Doç. Dr. Fikri KOKSAL 2003 - SAYFA: 78 Jüri: : Yrd. Doç. Dr. Fikri KOKSAL : Yrd. Doç. Dr. Şükrü ADA : Yrd. Doç. Dr. Lütfü SEZEN Bu araştırmanın temel amacı, Erzurum ili merkez ilköğretim okulu müfettiş, yönetici ve öğretmenlerin bakış açısından yönetici teftiş formunda yer alan davranışların önem ve gösterilme düzeyini saptayarak analiz etmek, analiz sonuçlarına dayalı olarak sistemin iyileştirilmesine yönelik çeşitli öneriler geliştirmektir. Araştırmanın evrenini Erzurum ili merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve okul yöneticileri ile Erzurum Milli Eğitim Müdürlüğü'nde görev yapan ilköğretim müfettişleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Erzurum il merkezindeki 50 okul yöneticisi ve bu okullardan rasgele seçilen 138 öğretmen ve Milli Eğitim Müdürlüğü' ne bağlı 35 ilköğretim müfettişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacı ile Milli Eğitim Bakanlığı onaylı `Yönetici Teftiş Formun' dan` faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul yöneticileri, müfettişler ve öğretmenler `Yönetici Teftiş Formun' daki ` kriterleri çok önemli bulmalarına rağmen; Bu kriterlerin görev yaptıkları okullardaki uygulanma derecelerini birbirlerinden farklı olarak değerlendirmişlerdir. II ABSTRACT MASTER THESÎS LEVEL OF IMPORTANCE AND PRACTICE OF BEHAVIOUR INCLUDET IN `THE ADMINISTRATOR INSPECTION FORM'TROM THE POINT OF VIEW OF INSPECTORS ADMINISTRATORS AND TEACHERS AT CENTER PRIMARY SCHOOLS IN THE ERZURUM CITY Şenol BARUTÇU Supervisor : Yrd. Doç. Dr. Fikri KOKSAL 2003 - SAYFA: 78 Jüri: : Yrd. Doç. Dr. Fikri KOKSAL : Yrd. Doç. Dr. Şükrü ADA : Yrd. Doç. Dr. Lütfü SEZEN Main purpose of this research is to determine, analyze and to propose for the betterment of the system based an analysis results, from the points of views of primary school inspectors, administrators and teachers. The research has focused on the views of teachers and administrators working at various primary schools in Erzurum city center and primary schools inspectors working at Erzurum directorate of National Education. 50 School administrators working at schools in Erzurum city center and 138 teachers chosen at random from these schools and 35 primary school inspector from Erzurum National Education directorate have participated our research. For data collection ` Administrator Inspection Form` confirmed by Ministry of National Education has been used. Acoording to the findings of reseach, school administrators, teachers and inspector all agreed that they have found the crileria an the ` Administrators Inspection Form` very important, but they have evaluated the implementation availability of there criteria different by at the schools.
Collections