Denetim odağı ile stresle başaçıkma tarzları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
u ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ DENETİM ODAĞI İLE STRESLE BAŞAÇIKMA DAVRANIŞI ARASINDAKİ İLİŞKİ Yaşar ÇORUH Danışman: Prof. Dr. Muhittin AŞKIN 2003- Sayfa:.51 Jüri: Prof. Dr. Muhittin AŞKIN Yrd. Doç. Dr. Zeki ILGAR Yrd. Doç. Dr. Turhan KAYA Bu araştırmanın amacı stresle başa çıkma tarzları ile denetim odağı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma evreni, Ağrı Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü öğrencileri ile Kazım Karabekir Eğitim fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü birinci sınıf ve dördüncü sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Örneklem ise Ağrı Eğitim Fakültesinden 81, Kazım Karabekir Eğitim fakültesinden 1 13 olmak üzere toplam 194 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın yöntemi survey niteliğinde olup, betimsel karşılaştırma korelasyonel bir çalışmadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak Özbay ve Şahin (1977 ) tarafından geliştirilmiş, geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılmış olan 'Stresle Başa çıkma Tutumları Envanteri', 'Rotter Denetim Odağı Ölçeği' ve 'Bilgi Toplama Formu' kullanılmıştır Araştırmanın bulguları şu şekilde özetlenebilir; 1 -Denetim odağı açısından Ağrı Eğitim Fakültesi ile K.KEğitim Fakültesi öğrencileri arasında fark olmadığı, 2- Denetim odağı açısından 1. sınıflarla 4.sınıflar arasında fark olmadığı, 3-Stresle Başa çıkma stratejilerinde iki fakülte arasında benzerlikler olduğu, 4-Birinci ve dördüncü sınıfların stresle başa çıkma stratejileıi arasında fark olmadığı, 5-Denetim odağı ve cinsiyetin stresle başa çıkma stratejileıini büyük ölçüde etkilediği m ABSTRACT THE RELATIONSHIP BETWEEN ÎN-OUT CONTROL FOCUS AND THE BEHAVIOUR OF COPING WITH STRESS Yaşar ÇORUH Supervisor: Prof. Dr. Muhittin AŞKIN 2003- Page:.51 Jury: Prof. Dr. Muhittin AŞKIN Assist. Prof. Dr. Zeki ILGAR Assist. Prof. Dr. Turhan KAYA The aim of this study is to research the relationship between Internal-External control of Locus and the Strategies of Coping with Stress. This study is formed with the students of Sports Department of the faculty of Education in Ağrı and Sports Department of Kazım Karabekir Educational Faculty an Erzurum. The sample are total 194 students of 1th and 4th grades, 81 from Ağrı Educational Faculty and 113 from Kazım Karabekir Educational Faculty. The method of this study is of survey and descriptive comparison is a correlational study. As the means of data collecting, `The Inventory of the strategies of coping with stress`, `Internal-External control of locus scala` and `Data Collecting Form` were used, which were developed by Ozbay and Şahin (1977) and worked for validy and confidence. The findings of this studny are summaried as followings: 1. In the variations of inter-class in-out control locus, out control locus of 16l grade studlents was found higher than 4th grade students. 2. In control focus of the students of Kazım Karablekir Educational Faculty was found higher than those of Ağrı Educational Faculty. 3. Coping with strategies were found similar in two groups. 4. No differences were found as to coping with stress in two groups. 5. A significant relationship between control locus and the strategies of coping with stress was found.
Collections